Sluta amma

Sv: Sluta amma

Jag pumpade ur bröstmjölk den första tiden och gav i flaska. Hade alltid två flaskor vid måltiden, en med bröstmjölk och en med ersättning. Han fick alltid den med bröstmjölk först.

Iofs slutade jag väldigt tidigt med amningen då den inte fungerade. Eller ja bröstmjölk fanns det ju men sonen förstod inte riktigt hur man gjorde så varje måltid var jobbig.

Åt inga tabletter heller för bvc visste inte ens att jag slutade amma, kände att det var mitt val och inte deras. Mycket riktigt fick jag konstiga kommentarer och miner när jag berättade att han numera fick ersättning.

VA??!! Då tänker jag inte ens ringa bvc och prata ang de tabletterna. Känns som att jag nog ska klara att sluta utan dem, med risk för massa biverkningar. Jag behöver ju inte sluta helt idag utan det kan som sagt ta 2-3 veckor. Det orkar jag med.

Nja, jag har aldrig testat faktiskt. Men jag hittade en sida som förklarade med bilder hur man gör. Men eftersom jag kommer att trappa ner så kanske jag inte kommer behöva handmjölka. Kan ju alltid hoppas :grin:

Tröttsamt att man inte kan göra som man vill utan att andra ska kommentera det på olika sätt. :mad:

Tror det finns flera sorter man kan få de jag fick utskrivna var i alla fall inge roliga att läsa om. Så jag hämtade aldrig ut dom utan stod ut 2 veckor med lite ömma bröst och läckage.... eller okej, det sprutade ur dom ibland :rofl: stod över tvättstället och lät dom rinna till... men det tog ju bara ca 2 veckor innan dom lugnade sig regält och det var väl 14 dagar eller liknande pillrena skulle ta på sig så det var värt att sina dom själv tycker jag :)

Ja trappa ner är ju det allra bästa. Jag fick prova handmjölka när vi åkt 40 mil till Belfast och jag glömt pumpen hemma :eek: (barnet var inte med). Kände mej inte ett dugg sexig med mjölk sprutande överallt på toaletten haha.

Funderade allvarligt på att rycka till mej närmsta bebis så jag kunde få lite proffshjälp! ;)

Shit, det var inga roliga biverkningar och de kan jag klara mig utan :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 754
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 120
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar