Slow Cooker

Sleepan

Trådstartare
Ännu en mattråd från mig, men igår när vi hade vänner över (och bjöd på Hasselbackspotatis, haha) så fick vi en slow cooker.
Verkar ju vara hur bra som helst, men jag är ju helt novis när det gäller den typen av matlagning, så jag eftersöker recept och tips!

Vad lagar ni i slow cooker? Vad är godast?
Vågar man gå hemifrån när den är igång?

Ännu en mattråd från mig, men igår när vi hade vänner över (och bjöd på Hasselbackspotatis, haha) så fick vi en slow cooker.
Verkar ju vara hur bra som helst, men jag är ju helt novis när det gäller den typen av matlagning, så jag eftersöker recept och tips!

Nu har inte jag någon egen men det är väl lite vitsen med det hela, att man slänger i det man vill på morgonen innan man sticker till jobbet så tillagas det och är klart när man kommer hem. Långkok utan att man behöver passa grytan på spisen.

Nu har inte jag någon egen men det är väl lite vitsen med det hela, att man slänger i det man vill på morgonen innan man sticker till jobbet så tillagas det och är klart när man kommer hem. Långkok utan att man behöver passa grytan på spisen.

Ja, jag tänker det med - men tycker att det är lite läskigt att ha igång apparater när jag inte är hemma. :p
Men antar att det inte är någon fara :)

Jag gillar min, perfekt till grytor och långkok.
Jag använder den mest på helgen, jag står inte och fixar mat på måndag morgon... Men lördag eller söndag, helt perfekt. Jag gillar att göra typ gulasch i den, idag står en böngryta med chili och shawarmakryddor och puttrar sen klockan 12, äts av sambo med kollegor om två- tre timmar efter jobb.
Jag tycker den kommer mest till sin fördel med jobbiga köttbitar, lammlägg var gudomligt, högrevsgryta, coq au vin mm. Allt som vinner på lång tillagning på låg temperatur.

Fungerar även ypperligt till vegetariska rätter. Både quorn och sojaprodukter blir bara godare ju längre det får ligga och gotta till sig i såsen och kryddorna :p

Soppor och såser typ köttfärssås går jättebra i en slow cooker också.

Har också en, har lagat allt möjligt i den när tiden varit knapp. Knäpper på den och drar nånstans, så är det klart när jag kommer tillbaka.

Måste hissa att göra lasagne i den! Egentligen smått ovärt då man gör samma sak som till ugnen men den tar 4 timmar på sig istället, men den blir HIMMELSK. Plattorna blir tjocka, lasagnen blir fluffig och krämig och.. himmelrike :D

Den där fb-sidan Tasty som jag la in film från i din förra tråd :D de lägger ut många recept med Slow Cooker! Kolla in den :)

Tack för alla bra tips!
Gjorde första middagen i den idag.
En jäkla marinad enligt recept med alldeles för mycket soja, så det blev sådär. Men kycklingen blev bra enligt sambon iaf!

Ska kolla upp den sidan @Ninnurur

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 682
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30