Slö häst...

MiaMaria

Trådstartare
Min ponny är jättetrött och slö, jag trodde nästan hon var sjuk men hon har ingen feber. Hon äter och rör sig om än lite trögt. Hon ser inte riktigt pigg ut tycker jag... Visst de andra hästarna är ju heller inte pigga, det är ju otroligt varmt ute men jag tycker att ponnyn är tröttare. Blir lite orolig för henne. Vi har inte så mycket insekter och de har en jättestor hage med både skog och skugga. Hon verkar inte vara irriterad på något, står gärna och betar i solen.

Hur har ni andra det? Är era hästar också trötta? Kan det vara något annat än "vanlig" trötthet av hettan?? Nån som har varit med om liknande?
 
Sv: Slö häst...

Det är nog inget att oroa sig för. Min hst har också blivit lite "slöare" och är lite trött nu för även om det är skugga så är det ju väldigt varmt! :p
 
Sv: Slö häst...

tror inte heller att det är något allvarligt, hon tycker nog att det är varmt man blir ju trött själv i hettan. Men hon kanske har druckit mindre än de andra så att det är därför hon är trött...
 
Sv: Slö häst...

Precis som de andra har skrivit så är det nog ingen fara med din ponny. Våra hästar är väldigt slöa av grönbetet, vilket är väldigt vanligt. Och det blir ännu värre av värmen (som man har längtat efter så länge:crazy: ). Så oroa dig inte, ponnyn mår säkert bra!:D
 
Sv: Slö häst...

Tack alla för att ni svarat!

Det känns skönt att höra att även era hästar är lite trötta. Mitt halvblod blir aldrig sådär trött men han är ju å andra sidan ganska ung och också alltid alert liksom... Det är första sommaren jag har ponnyn så jag känner inte henne så väl ännu. Har just varit och kollat till henne. Ingen feber och verkar okey, lite piggare nu men det är svalare ju. Tack och lov inte alls mycket insekter. Det är nog som ni alla säger, värmen som gör henne slö.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 082
Senast: Juli0a
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 171
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 040
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp