slitna stigbyglar

Tender

Trådstartare
har märkt att alla sadlar jag ridit i har stigbyglarna blivit slitna på insidan.. på insidan närmast hästen, på min sadel har det tillomed gått hål på lädret, jag vet inte vad jag gör för fel, det är standardstigbyglarna som följde med till sadeln, jag tappar aldrig stigbyglarna osv när jag rider.. någon som upplevt liknande? vad gör jag för fel? :confused:

Sv: slitna stigbyglar

Det är du nog inte ensam om, stigbyglarna blir ju slitna när man använder dem. Mina har också gått hål på, men iofs så köpte jag sadeln begagnad så de var redan lite slitna när jag köpte den.

de som har gått hål på är ganska mkt användna innan, de som ligger i farosonen är bara nån månad gammal :crazy:

har märkt att alla sadlar jag ridit i har stigbyglarna blivit slitna på insidan.. på insidan närmast hästen, på min sadel har det tillomed gått hål på lädret, jag vet inte vad jag gör för fel, det är standardstigbyglarna som följde med till sadeln, jag tappar aldrig stigbyglarna osv när jag rider.. någon som upplevt liknande? vad gör jag för fel? :confused:
Det beror på att dina stigläder inte är tillräckligt vridna så att stigbyglarna hänger rätt, o då slits lädret på insidan. Så det är felet!

:idea: ja så kan vara fallet! ska dit å böjja till dem ordentligt så kanske det slutar :bump:

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: Seabaz
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London