Slitit sönder hoven - fanns det nåt att lägga på?

Sv: Slitit sönder hoven - fanns det nåt att lägga på?

Ja, det var nästan så jag tänkte oxå, att ha på lite först, sen fästa skon på ena sidan, och sen peta i massan på andra sidan...
Men va sjutton är det så slitstarkt så kanske man inte ens behöver sömma på andra sidan! Skon kanske fastnar ändå! ;) :angel:

Men superfast då, hur pass dyrt är det?

SuperFast är betydligt billigare men lite joxigare att använda. Själv köpte jag en sån där stor applikatorspruta men den var dyrare än en burk Equilox...med den är det väldigt enkelt. Till SuperFast använder man engångs plastspiralspetsar som blandar ihop massan. Har man bara en spets får man inte misslyckas eller vara för långsam då härdar det i spetsen.
JAg rekommenderar nog att lägga på så pass rejält att du hellre får raspa bort överflödet än att du måste lägga på mer efteråt. Då fäster det sämre.

Lycka till Zandrah! Nu ska jag till Skellefteå..håll tummarna för nu är det lite pirrigt...:crazy: :o

Sv: Slitit sönder hoven - fanns det nåt att lägga på?

SuperFast är betydligt billigare men lite joxigare att använda. Själv köpte jag en sån där stor applikatorspruta men den var dyrare än en burk Equilox...med den är det väldigt enkelt. Till SuperFast använder man engångs plastspiralspetsar som blandar ihop massan. Har man bara en spets får man inte misslyckas eller vara för långsam då härdar det i spetsen.
JAg rekommenderar nog att lägga på så pass rejält att du hellre får raspa bort överflödet än att du måste lägga på mer efteråt. Då fäster det sämre.

Lycka till Zandrah! Nu ska jag till Skellefteå..håll tummarna för nu är det lite pirrigt...:crazy: :o

Okej, I see....ja det är ju jobbigt om man ska ha på under hoven, då får man ju stå och lyfta bra länge om man inte vill att hästen ska fastna i marken kanske....:crazy: :p

Åhhh....jag håller alla tummar och hästarna alla hovar, specielllllllt för Gallisen såklart!! :love:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 242
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 680
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 551
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Min islandshäst blev lite öm i skritt, halt i trav då han trampade skon snett på onsdagen under en ridtur, fick bort skon när vi...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka