slipper inte upp.

I

issikka

Hur vanligt är det att hästen rullar för nära väggen och inte slipper upp själv? min lillis gjorde det nyss, och jag blev ganska skrämmd när stallsägaren ringde och sa att hon hamnat hjälpa upp honom genom att dra honom en bit från väggen så han kunde ta sig upp själv. Tänk om han blivit i panik. och dessutom så är det väl farligt om hästarna ligger länge, är det inte så att deras kropp kan kolappsa under deras egen vikt?? eller har jag fel? :eek:
moderator välkommen att flytta om tråden är fel postad.

Sv: slipper inte upp.

Har det hänt en gång kan det väl alltid hända igen, precis som det aldrig händer igen. En kompis köpte en överrullningsgjord när hennes häst hade gjort det två ggr.

Sv: slipper inte upp.

Ett föl jag hade på mitt jobb rullade fast varje dag under en hel vecka, jag fick rulla ut honom varje gång. Sen var det som om han fattade att det inte var säskilt smart så han slutade med det.:cool:
Jag vet inte hur vanligt det är att dom rullar fast gång på gång, men du har rätt i att det kan gå ganska illa om dom ligger för länge.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 937
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 772
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 883
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka