Ha ha! Vilken skräckpropaganda-"artikel"!
Hur många känner ni som fått någon av dessa problem från att bli pussad på av en hund? Måste man springa och desinficera händerna direkt man har gett sin hund en godis, eller kan bakterierna och annat på något magiskt sätt enbart spridas om man blir pussad på munnen?
Jag har alltså inget emot hundpussar, speciellt inte från mina egna eller familjens hundar, även om små hundar pussas bättre än stora.
Men slabbiga pussar gillar jag inte (inte dregelhundar heller - men dem vill jag ju helst inte ens se...
). Det har dock inte att göra med bakterier/att det skulle vara ohygieniskt, utan är på grund av min minst sagt mer än lätta saliv-fobi... Kräks tex nästan om jag ser någon spotta...
Anekdot från mitt liv som passar på temat: Föräldrarna lade direkt när de kom hem från BB ner mig på golvet hos våra dåvarande två taxar. Taxarna genomsökte tydligen den nya valpen (mig) väldigt noga och slickade väldigt noggrant både här och där... Jag har inga allergier och har varit väldigt lite sjuk genom mina nu typ 40 år. Jag tror nog rätt starkt på "lite skit rensar magen"-teorin...