Slicka eller inte slicka i ansiktet..

Ingen av ina hundar har fått slikca mig eller andra i ansiktet.
Sist en hund slickade mig i ansiktet fick jag utslag/finnar. Mindre trevligt :/

Kommande valpen kommer också att fostras med samma princip.

Min lilla äter inte äckligt ute
Hon kan ibland ge mig en lite slick på munnen

Den store äter ibland sitt eget och den liles bajs. Så nej tack därifrån vill jag inte ha några pussar

Mina hundar är varandras motsatser när det gäller pussar, en gör det aldrig och den andras skulle kunna slicka halvt ihjäl en så jag undviker att han gör det.

Vi pussas och delar glass eller annat gott. Den lilla vill helst stoppa in tungan i munnen på en, det tycker jag dock inte är lika mysigt..

Jag vill inte bli slickad i ansiktet, helt inte slickad någonstans då jag inte tycker om känslan att vara blöt på huden. Är tacksam att min hund inte är den som ska pussas.

Elvis pussas och jag har inte så mkt emot det. Mina tidigare hundar har också pussats, mer eller mindre. Ila kunde vara helt besatt och henne fick man säga ifrån till för hon bara fortsatte i evigheter annars.
Händer att andra hundar pussas lite och det stör mig inte heller.

De flesta hundar jag känner (även min egen) pussar gärna andra människor också. Jag tänker att om man bjuder inte till kontakt/gos med en hund så får man själv säga ifrån till hunden om den blir närgången på ett sätt som man inte gillar ;)

Är inte det minsta rädd för smitta, känns överdrivet.

Har inget emot pussar från mina hundar, dom är inte överdrivet pussiga heller. Dock inte efter att de ätit snusk.

Men vill inte ha pussar av andras.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka