• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Trotting_horse
  • Startdatum Startdatum
T

Trotting_horse

Hej!
jag kollade i en tidning , där såg jag annons om medlemstidning och så.. jag undrar bara, måste man ha egen häst för att vara medlem och vad kostar det?? //Kia

Sv: Sleipner?

Nej du behöver inte ha egen häst för att bli medlem.
Medlemstidningen Kallblodstravaren kommer ut 5ggr/år och det kostar 150kr/år.
Åtminstone kostade det så förra året.

hur kan man bli medlem då? tror inte att jag har kvar tidningen, men kan man kolla på nån sida på internet?

Förresten...såg att medlemsavgiften ligger på 200kr...

jag kan väl gå in på sidan å kolla men det kanske är lättare om jag får nummret dit.

ja men det spelar ju inte så stor roll... 200:- är ju iaf inte så mycket..;)

Okej... vad brukar det stå om i tidningarna då? är dom tjocka eller är det bara någe skit?.. :d då kommer den typ ut varannan månad då.. men om man blir medlem i sleipner får man bara tidningen då eller får man annan typ "reklam" å sånt också?

Tidningen är inte så speciellt tjock....mycket handlar om vad kallbloden gjort under månaden många intressanta artiklar bl. a historier om gamla travare.
Sedan får man med en liten extra tidning 1 el 2 ggr med det aktuella avelshingstarna.
Det är svårt att förklara...det är olika i varje nummer....jag tycker det är en intressant tidning.
Man får även medlemsförmåner....billigare saker osv..(kommer inte ihåg riktigt)

Okej.. jo man ska väl ta å bli medlem då.. man är ju ganska mycket nybörjare på det här med kallblod, men eftersom att det är dom enda travare jag sysslar med just nu kanske det vore bra å lära sig lite.. finns det nån mer kallblodstidning eller typ sida?

Nä tror inte det....kan då inte komma på någon annan tidning eller sida just nu.
Du kan läsa lite gammal historik om den kallblodstravaren HÄR

ok ok.. det är en kallblodig travare du har på bilden va?? riktigt sötnos.. ;)

Nix det är en varmblodig travare :) ....Madame K. heter hon.

shattis skrev:
Nix det är en varmblodig travare :) ....Madame K. heter hon.

okej... hon va fin... har du kallblod också eller? eftersom att du läser kallblodstravaren å så?

Nä..har ingen kallblodstravare nu men hade en för många år sedan.
Men älskar den rasen fortfarande mycket så därför läser jag tidningen.
Synd bara att det finns så få kallblodstravare kvar där jag bor :(

shattis skrev:
Nä..har ingen kallblodstravare nu men hade en för många år sedan.
Men älskar den rasen fortfarande mycket så därför läser jag tidningen.
Synd bara att det finns så få kallblodstravare kvar där jag bor :(

okej... själv är jag nog mest för varmblod tror jag... fast jag älskar ju min lilla plutt mest av allt!... han betyder så otroligt mycket för mej men nästan alla här på buke är ju så negativa hela tiden.. :( (inte du då)

Trotting_horse skrev:
okej... själv är jag nog mest för varmblod tror jag... fast jag älskar ju min lilla plutt mest av allt!... han betyder så otroligt mycket för mej men nästan alla här på buke är ju så negativa hela tiden.. :( (inte du då)
Menar du att vi är negativa mot kallblod? Never ever, i mitt stall är det 4 st kallblod o 2 st varmblod så gissa vilka jag gillar mest

Trotting_horse skrev:

Vad då negativa??? :mad:

Jag tror ingen av oss är negativ mot kallblod utan det är nog bara så att merparten av oss bor i de regioner där det knappt FINNS kallblod och därför inte har en aning om hur de funkar!!! ;)

Jag tycker de är skitfräna och skulle gärna ha en själv om det inte vore så att jag har ca 50 mil till tävlingarna och lägga en 100 mil på en vardagskväll bara för att ge sig ut och leka med hästen tycker då JAG är lite extremt... :angel:

(Utvik från tråden men vad sjutton menar du???)

Jag tror inte att Trotting_Horse påstår att någon är negativ gentemot kallblod,
tror att det handlar mer om hennes tråd på gnägg.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 736
Senast: Häst_
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna