Slasktråd för Rollkuren

Sv: Slasktråd för Rollkuren

"Tiltmuskeln" var det ju jag som tog upp, det kan du inte beskylla Brille för. Sen ägnade jag ganska många inlägg åt att förklara vad den benämningen stod för. Jag antar du helt enkelt vill använda detta som slagträ i diskussionen, därför bryr du dig inte om att ens ta reda på, eller fundera på vad syftet med det ordet från början var. Jag tycker sånt här är tråkigt och det är just såna här medvetna misstolknigar som leder bort diskussionen från den verkliga sakfrågan. Sen skyller du (ni) en annan användare för att vara problemet när det är ni själva som skapar motsättningar genom tex såna här ifrågasättningar.

Du får ursäkta att jag använder dig nu, du är ju inte ensam på nåt sätt, men jag försöker sätta fingret på vad som är det verkliga problemet.

Det är mycket möjligt att det är som du säger, men jag har inte uppfattat Brille så. Jag ser desto mer hur folk förvränger och medvetet misstolkar, förlöjligar och hånar och lägger ord i munnen på den man ifrågasätter. Ja, jag blir ju rätt angripen av detta själv, tröttsamt är det faktiskt och inte konstigt att man då och då tappar fattningen och går över gränsen. Ärligt så tror jag inte problemet är Brille, även om jag håller med om att alla som deltar i diskussionen, inklusive Brille, på nåt sätt är delaktig i den stämningen som uppstår, så är det andra som har mycket mycket större problem och som borde ta sig en funderare.

Jag vet att det var du. Jag sammanfattade vad jag minns av denna tråden! Såg du inte att jag skrev det? Känner du att jag förlöjligar dig ber jag om ursäkt, men det var de facto du som uppfann benämningen tiltmuskeln, eller hur?

Det är hittapå ist för fakta, så synd i ett annars intressant ämne
Men jag anser att det blev mest argument för sakens skull.

Det är mycket möjligt att det är som du säger, men jag har inte uppfattat Brille så. Jag ser desto mer hur folk förvränger och medvetet misstolkar, förlöjligar och hånar och lägger ord i munnen på den man ifrågasätter. Ja, jag blir ju rätt angripen av detta själv, tröttsamt är det faktiskt och inte konstigt att man då och då tappar fattningen och går över gränsen. Ärligt så tror jag inte problemet är Brille, även om jag håller med om att alla som deltar i diskussionen, inklusive Brille, på nåt sätt är delaktig i den stämningen som uppstår, så är det andra som har mycket mycket större problem och som borde ta sig en funderare.

Nej det är såklart alla andra på TÄVLINGSdressyrforumet som skapar motsättningarna mot dig och Brille... Du har inte ens nuddat tanken på att ni kanske har rätt avvikande åsikter gällande dressyr och dressyrridning och det är DET som skapar motsättningarna? Särskilt som Du inte ens ägnar dig åt grenen?

Tänk om vi skulle ge oss in på westernforumet och härja runt där och argumentera för att deras ridning är helfel.. och sen gnälla på att deras attityd skapar motsättning??

HÅLLA lite jävla självinsikt får man väl fan ändå ha eller!!!!!

Herregud man blir helt mållös hur du stormar in som en bulldozer och hoppar på Gwaeron som enbart kommit med sina nyanserade åsikter..

Senast ändrad:

Fördomarna har funnits där sen långt innan Brille kom in i bilden, alla dom här påhoppen, glåporden och medvetet vridna tolkningarna är gammal skåpmat, och alla som visar sympati för "denna skola eller andra liknande" åker på såna här lynchningar, alltså inget nytt under solen.

Det som händer är att sakfrågan blir belyst i såna här diskussioner, ingenting annat, och diskussionerna kommer att fortsätta dyka upp och vara lika hätska även sen Brille har gett upp. Så länge det finns olika syn på det här, och det finns människor om vågar stå upp för det, så kommer diskussionen att pågå. Man får inte slut på fördomarna genom att skjuta budbäraren.

Ingen här har hoppat på mig för mina "avvikande åsikter". Ingen hoppar på Tua heller och jag vet att "hennes" ridsätt också är klart avvikande från den svenska normen. Så i det här fallet handlar det inte om att alla ska mobba nån stackars ensam utstickare.

Rent ideologiskt står jag kanske till och med mer på Brilles sida än tex Axels eller Tuas. Diskussionen blir inte hätsk om man inte gör den och Brilles inlägg är nästintill gjorda för att provocera. Så opererar inte jag. Har en nära vän som rider PK-style som inte heller håller med Brille i den här debatten utan som säger samma sak som jag, det här är dålig reklam för alla klassiska ryttare.

Precis som att alla muslimer inte är fundamentalistiska dårar, men om vi alla tänker efter och är ärliga så har vi nog ändå lite islamfördomar trots allt. På grund av ett fåtal som inte för en balanserad diskussion.

Men seriöst !
Det är bara EN person som bokstavligen sagt att hon tycker synd om de som inte rider på hennes sätt , samt postat inlägg med Hedwigs namn, bostadsort och yrke .

Sluta hitta på ngn offerkofta grej !

Jaa, sorry att just denna diskussion råkar ligga under dressyrforumet, men ämnet intresserar mig likaså och alla andra diskussioner i samma ämne, lika hätska och intensiva, har legat under ridning. Jag ser det inte som att jag diskuterar just dressyr, utan LDR/HF, vilket ju även utövas i andra grenar/inriktningar, både hoppning och western tex.

:confused::confused::confused:

Fördomarna kanske har funnits till en viss grad, men det som du kallar påhopp, snedvridningar och lynchningar tror jag ingen hade ens besvärat sig med om nu inte Brille hade gett sig in i tråd efter tråd med påhopp och lynchningar först...

Jaha och om du diskuterar en icke specifik gren helt slumpmässigt, var är hopp och western filmerna och länkarna och diskussionerna ? Svar : troligtvis uteslutna för då skulle tråden inte få vara kvar på dressyr då den inte längre handlar om en specifik gren .

Det som händer är att sakfrågan blir belyst i såna här diskussioner, ingenting annat, och diskussionerna kommer att fortsätta dyka upp och vara lika hätska även sen Brille har gett upp.

Vad har Hedwigs riktiga namn, bostadsort och yrke med sakfrågan att göra O_o

Ful teknik av dig att gå in och utnyttja situationen på det här viset, föraktet mot PK har är starkt i vissa kretsar och har funnits sen långt innan Brille kom in i bilden. Jag tror ingen har ändrat åsikt i den frågan egentligen även om dom vill få det att låta som att problemet just nu är Brille och att när du kommer in i bilden så låter allt såååååååå mycket bättre. Man kan säga att dom använder dig för att trycka till Brille ändå mer. Fult mycket fult och ändå fulare av dig att underblåsa den taktiken.

Om du har en egen åsikt i frågan så kan du ju lägga fram den utan att trycka till någon annan samtidigt, finns ingen ursäkt att använda andra användare på det viset för att få fram det.

Exakt vad är det i Brilles sakframställan du vänder dig emot tex? Kan du förklara det utan att använda härskar- och mobbingtekniker?

Men vad håller du på med?!

:banghead:

Gwaeron är en av få som faktiskt tillfört något vettigt i tråden om P. Karl och fransk ridning, som detta faktiskt urartat till...
Vad ger DIG rätten att kalla henne mobbare... ?

Gwaeron har lagt fram väldigt tydligt det hon gillar och inte gillar med Brille's sakframställan. Jag har i alla fall kunnat läsa mig till de...

Senast ändrad:

Du har ju inte uttryckt någon riktig åsikt ännu, inte i sak på en konkret nivå i alla fall och tua har varit mycket hårt angripen en gång i tiden, trots att tua är otroligt sympatisk och duktig på att förklara. Alla som har en avvikande åsikt, eller följer en avvikande skola än den etablerade, åker på den skopan på ett eller annat sätt, det har jag sett otaliga exempel på i andra diskussioner också. Jag tror inte du är undantagen, men du har utnyttjat situationen i den här diskussionen och kanske lyckats vända den tränden åtminstone tillfälligt. Det kanske är bra för sakfrågan, men jag tycker inte att något som bygger på förtryck av någon eller något är bra i något avseende. Jag tycker att man kan få fram sin sak utan sånt trams.

Men snälla du vad förväntar du dig på ett forum nriktat på tävlingsdressyr. Inte kommer man "helskinnad" från ett formum för nykterhetsvänner om man dissar alla alkoholfria alternativ och propagerar för konjak och vin, eller på ett kristet forum om man propagerar för asatron eller om man försöker frälsa satanister på deras forum. Man går heller inte in på cykelfrämjandet och propagerar för motorcyklar med någon vidare framgång. Och att börja skrika om nätmobbing för att man inte får gehör för sina åsikter när det framförs på totalt fel plats är mest bara patetiskt.

Ser du inte vad du håller på med? De som diskuterar på dressyrforumet hjälper säkert gärna till med frågor från folk från andra grenar, men att tråd efter tråd kidnappas och blir till ett gerillakrig och sedan när det misslyckas så är de synd om de stackarna som började med attackerna. Vill du diskutera mer generella aspekter om rollkur och inte dess användning inm dressyren finns det forumet Ridning till ditt förfogande.

Du har ju inte uttryckt någon riktig åsikt ännu, inte i sak på en konkret nivå i alla fall och tua har varit mycket hårt angripen en gång i tiden, trots att tua är otroligt sympatisk och duktig på att förklara. Alla som har en avvikande åsikt, eller följer en avvikande skola än den etablerade, åker på den skopan på ett eller annat sätt, det har jag sett otaliga exempel på i andra diskussioner också. Jag tror inte du är undantagen, men du har utnyttjat situationen i den här diskussionen och kanske lyckats vända den tränden åtminstone tillfälligt. Det kanske är bra för sakfrågan, men jag tycker inte att något som bygger på förtryck av någon eller något är bra i något avseende. Jag tycker att man kan få fram sin sak utan sånt trams.

Hahaha herregud... "bygger på förtryck" :meh:

Vad du EGENTLIGEN säger till Gwaeron där mellan raderna är : Dumma dig som inte håller med Brille hens minst sagt märkliga tolkningar om ditten och datten... och sen vill du få någon slags empati för ni (?) icke traditionella ska hålla ihop mot de traditionella (??)

Ungefär så ;) Och det är RIKTIGT fult ..

Hahaha herregud... "bygger på förtryck" :meh:

Vad du EGENTLIGEN säger till Gwaeron där mellan raderna är : Dumma dig som inte håller med Brille hens minst sagt märkliga tolkningar om ditten och datten... och sen vill du få någon slags empati för ni (?) icke traditionella ska hålla ihop mot de traditionella (??)

Nej vet du vad, din tolkning säger mer om dig än om mig faktiskt.

Det jag verkligen säger är att jag avskyr förtryck av någon eller något oavsett skäl och/eller "helgade medel". Att dra igång en hets, eller vara delaktig i och/eller att dra fördel av densamma, är verkligen en dålig grund att bygga något på, vare sig det handlar om förståelse för en sakfråga eller respekt för andra människor i största allmänhet.

Då frågar jag igen... vad har hedwigs riktiga namn, bostadsort och yrke med sakfrågan att göra som Brille hängt ut inte bara en utan två ggr ? Är inte det nätmobbing så vet jag inte vad...

Vem har dragit igång en hets om inte Brille och du?

Läs Lobelias inlägg och lär...

Nu blir jag lite nyfiken på hur du får ihop dels att jag ska ha utnyttjat situationen för att framhäva min egen agenda ( O_o ) men samtidigt inte uttryckt nån riktig åsikt?

:banghead:

Det jag verkligen säger är att jag avskyr förtryck av någon eller något oavsett skäl och/eller "helgade medel".

Så när Brille skrev till mig att jag saknar förstånd så avskyr du det förtrycket?

Om jag inte minns helt fel så har du själv uttryckt dig både grovt och otrevligt, minns du inte det?

Ja det är klart det svider att inte få fullt medhåll från en som kommer in i tråden och är så väl insatt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka