Själv syftar jag på att båda kan småplocka efter varandra men också att man tar ett visst ansvar så att det inte behöver plockas så mkt.Av ren nyfikenhet så undrar jag om ni som skriver att ni aldrig skulle plocka upp efter en partner egenligen menar att ni båda plockar "efter varandra" eller om ni verkligen aldrig rör den andras prylar om de ligger på fel ställe även om det är ivägen för er. Hur går det i såfall till rent praktiskt? Städar ni alltid samtidigt så det är undan plockat så det går att dammsuga och torka golv och ytor eller är det alltid undanplockat. Både jag och min partner är slarviga och det ligger därför grejer här och var där de är i vägen. Ska man kunna städa måste dessa flyttas undan om vi inte skulle ta undan varandras grejer skulle det aldrig gå att dammsuga och skura tex. Däremot så borde det vara jämt fördelat så jag plockar efter honom och han plockar efter mig.
Jag har inga problem med att ställa hans disk i diskmaskinen om han lika ofta ställer ner min. Och jag kan tvätta hans kläder sålänge han lika ofta tvättar mina.
Men det får aldrig bli övervikt åt någons håll.
Någon slags balans mellan eget ansvar och gemensamtänk.