Jag sa inte heller at ALLA mår bättre, jag sa att en stor del troligtvis skulle må bättre med lite ordning.
Gud vad man får påhopp så fort man skriver något -.-
Mothugg, inte påhopp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sa inte heller at ALLA mår bättre, jag sa att en stor del troligtvis skulle må bättre med lite ordning.
Var hittar du påhopp i @lil-sis ´s inlägg som du citerar?Jag sa inte heller at ALLA mår bättre, jag sa att en stor del troligtvis skulle må bättre med lite ordning.
Det finns andra sätt.När jag skriver om att prata handlar det om att diskutera vilken nivå ni vill att tex städning ska ligga på. Det handlar inte om att du ska få honom att göra det du vill.
Var hittar du påhopp i @lil-sis ´s inlägg som du citerar?
Mothugg, inte påhopp
Där så börjar du ju se lösningar.Men jag ska väl för den saken inte behöva stå ut med att se högar med skitiga kläder i vårat gemensamma sovrum? Han kan få ett eget iof så har vi löst det.
Av ren nyfikenhet så undrar jag om ni som skriver att ni aldrig skulle plocka upp efter en partner egenligen menar att ni båda plockar "efter varandra" eller om ni verkligen aldrig rör den andras prylar om de ligger på fel ställe även om det är ivägen för er. Hur går det i såfall till rent praktiskt? Städar ni alltid samtidigt så det är undan plockat så det går att dammsuga och torka golv och ytor eller är det alltid undanplockat. Både jag och min partner är slarviga och det ligger därför grejer här och var där de är i vägen. Ska man kunna städa måste dessa flyttas undan om vi inte skulle ta undan varandras grejer skulle det aldrig gå att dammsuga och skura tex. Däremot så borde det vara jämt fördelat så jag plockar efter honom och han plockar efter mig.
Det ligger inget fel hos någon.Jag tror att felet om det finns ett fel, ligger hos er båda
Jag tycker det låter som han är för passiv.
Min sambo som är en levande röra kan städa upp hela huset till presentabel nivå på några timmar.Nej men jag tror att båda parter mår dåligt i längden. Det är jobbigt att ha grejer överallt.
Jag skrev tror jag vet inte hur många gånger. Och ändå ska någon påpeka att man har fel, även om man bara tror och reflekterar.
Nej men jag tror att båda parter mår dåligt i längden. Det är jobbigt att ha grejer överallt.
Det här svarade jag på.
Av ren nyfikenhet så undrar jag om ni som skriver att ni aldrig skulle plocka upp efter en partner egenligen menar att ni båda plockar "efter varandra" eller om ni verkligen aldrig rör den andras prylar om de ligger på fel ställe även om det är ivägen för er. Hur går det i såfall till rent praktiskt? Städar ni alltid samtidigt så det är undan plockat så det går att dammsuga och torka golv och ytor eller är det alltid undanplockat. Både jag och min partner är slarviga och det ligger därför grejer här och var där de är i vägen. Ska man kunna städa måste dessa flyttas undan om vi inte skulle ta undan varandras grejer skulle det aldrig gå att dammsuga och skura tex. Däremot så borde det vara jämt fördelat så jag plockar efter honom och han plockar efter mig.
Vi gör det som vi tycker är kul och trivs med.Förstår inte folk som säger att jag skulle aldrig vara tsm med'' ett litet barn'', det är ju inte det det handlar om. Man hjälps ju åt.
Precis så.Sedan kan det givetvis vara så att man har så olika inställning till vissa saker att det blir ohållbart att bo tillsammans.
Det gör inte vi.Ja och jag TROR båda parter mår dpligt i längden om ska bråka och tjata om städning jämt och ständigt.
Det gör inte vi.
Utan det där har vi löst på ett annat sätt.
Min partner och jag lägger varandras saker i en hög på varandras skrivbord om vi tycker att något är i vägen. Jag har inte ägnat mycket funderingar åt frågan, faktiskt, men jag skulle bli vansinnig om partner sorterade mina t-shirts eller la in min tvätt eller rensade ut mina garderober eller något sådant.Av ren nyfikenhet så undrar jag om ni som skriver att ni aldrig skulle plocka upp efter en partner egenligen menar att ni båda plockar "efter varandra" eller om ni verkligen aldrig rör den andras prylar om de ligger på fel ställe även om det är ivägen för er. Hur går det i såfall till rent praktiskt? Städar ni alltid samtidigt så det är undan plockat så det går att dammsuga och torka golv och ytor eller är det alltid undanplockat. Både jag och min partner är slarviga och det ligger därför grejer här och var där de är i vägen. Ska man kunna städa måste dessa flyttas undan om vi inte skulle ta undan varandras grejer skulle det aldrig gå att dammsuga och skura tex. Däremot så borde det vara jämt fördelat så jag plockar efter honom och han plockar efter mig.
Det skulle nog varken jag eller min sambo bli.men jag skulle bli vansinnig om partner sorterade mina t-shirts eller la in min tvätt eller rensade ut mina garderober eller något sådant.