Släppa ihop okända hundar, hur?

cili

Trådstartare
Satt och läste på ett hunddagis hemsida, där står det att hundarna får leka med varandra utomhus i ca en timme per dag (utöver gemensamma promenader) samt ha gemensamma utrymmen. Började då fundera på en sak; hur gör dom egentligen när det kommer en ny hund?

Det låter ju lite osäkert att släppa in en helt främmande hund bland flera hundar som redan är kompis.

Så, hur gör man egentligen när man ska introducera en hund inför flera andra, när målet är att de ska kunna gå lösa ihop så snart som möjligt? (eftersom det ju på dagiset kostar extra med singelrum)
Och finns det hundar som verkligen inte kan gå med andra, oavsett hur länge man tränar och försöker?

Sv: Släppa ihop okända hundar, hur?

man tar den/de hundar som bestämmer och introducerar dem först. kommer de överens med nya hunden brukar resten också göra det. men jag tycker att det oftast blir mindre bråk när det är många hundar. är det bara två brukar det bli mer spänningar. jag har haft min supersura tik med på många stora släpp, och det har gått jättebra. då kan hon röra sig lite i utkanten och ingen tar notis om henne, och hon vågar inte ge sig in i smeten och bråka.

en hund som inte kan gå ihop med andra ska nog inte vara på dagis alt ha ett ensamrum och gå på ensampromenader. men frågan är hur många dagis som erbjuder det?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
622
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka