Släng upp en bild på din rottis!

D

diartistakasha

Känner för att se lite goa rottis bilder alltid kul att jämföra med sin egen.

Här är min kelsjuka rottis dam.
6år och go som få.
9501023.jpg

Sv: Släng upp en bild på din rottis!

Här kommer Piru

DSC00789.jpg

Jag och Piru

DSC02389.jpg

Piru njuter i skuggan

DSC02369.jpg

Piru och han vapendragare Jääkäri

Namnlst-5.jpg

Piru hoppappterar (hindret 110cm) bara så ni ser hans spänst ;)

IMG_8072.jpg

Ja slå mig så äter jag upp dig

DSC00921.jpg

Stå stilla!

IMG_3196.jpg

njuter av våren!

Snygga vovvar MEN snart blir ni brädade av det som antagligen måste vara den absolut snyggaste vappen genom tiderna...

Vi väljer rottisvalp i morgon, ska fota henne med mobilen och se om jag kan lyckas få ut bilden här.

Som sagt brädade!:smirk: Fast ni har ju väldans snygga "råttor" ni med, får jag ju erkänna...

Men halledudane, man brukar ju inte tänka söt så ofta om just denna ras, men hon är SÖT:)

Jag tror att jag älskar din vovve lite på avstånd så där, han är så otroligt vacker :love: :love: :love: När min nuvarande hund inte längre finns här ( förtränger det faktum att han inte kommer följa med oss mer än några år till), är vi överens om att en råtta är det vi vill ha!

Jag hoppas ni inte misstycker om jag visar min kära hund med, trots att han är rottweiler bara till hälften? Resten är dobberman.....

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08610000-08619999/640x480/8619051.jpg?0

Ja man ser ju fördelen med den lite lättare typen. SHIT vad han kan hoppa.

Vad väger han?

Jag som tycker min är duktid när hon "fusk" hoppar bänken:D

9506494.jpg

Sjävlkart får din vara med här! kan ju jämföa den med "min" (visserligen i är jag inte ägare men har honom ofta) dobbis/rottis:idea:

9506694.jpg

9506693.jpg

WOW, vad mycket dobberman han blev! Tjusig som attan :love:

Hur stor är han?

Han är 74 i manken ca 45 kg.ovanligt hög även för en dobbeman.
Ja, man ser inte mycket rottis i honom, men på tempramentet märker man det. De flästa tror han är ren dobberman faktiskt. Det ända man ser riktigt utssende -mässigt är väl att pälsen är lite mer "ullig" och att han inte är riktigt så snipig som en dobberman.
Hur är din i tempramentet?

Han är så rar och snäll så han är åt det mesiga hållet, älskar alla och vet inte hur man gör när man vaktar varken oss eller hemmet :D

Han är också väldigt lättfostrad, trots att jag trodde det skulle bli svårare pga av hans båda raser, vad jag har förstått är dobberman lite mer vek än rottweilern. Så att lägga upp fostran och träning har varit intressant, men han tar allt med jämnmod, lyder ganska bra idag och är oerhört jämn i humöret.

Det enda är hans aggression mot andra hanar, som iofs börjar försvinna nu (han blir 6 i år, och vi har jobbat med just det problemet sedan han var 2), och i början var han rent ut sagt för djäklig! Idag är han muppig, reser ragg, men attackerar inte längre.

Ja, din var verkligen hög! Min är 63 cm över manken och vägde 44 kg för ett par veckor sedan. Ganska lagom tycker jag!

Snygga vovvar MEN snart blir ni brädade av det som antagligen måste vara den absolut snyggaste vappen genom tiderna...

Vi väljer rottisvalp i morgon, ska fota henne med mobilen och se om jag kan lyckas få ut bilden här.

Som sagt brädade!:smirk: Fast ni har ju väldans snygga "råttor" ni med, får jag ju erkänna...

Ja kanske i snygghet ja men du får leta en bra stund om du ska samma energi och brukskvalite som denna herre sen får ni säga vad ni vill får han står i klass för sig vad jag sett av rottweiler o det är ganska många nu vid det här laget ;)

Liknande trådar

Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
948
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 588
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka