Slagskämpe till tik..

A

annahoj

Min mamma har en boxertik som bara ska slåss med min tik när vi kommer hem till dom...

När jag kommer så får vi ha grindar uppe å det har gått bra,tills igår.Då flög hon över grinden och anföll min hund som låg och sov i soffan.Det värsta är att hon vägrar att släppa när hon väl får ett "bra" grepp...Min hund slutar bita när jag säger till men boxern fortsätter ändå.Försökte lyfta upp henne men då drog hon me min hund upp så hon skrek som en "gris" fick tag iena läppen och drog som en idiot så tillsist släppte hon som tur va...Som "tur" är har ett ganska stort underbett så det blir inga sår men det är äckligt iallafall...
Min tik är nio,och dom bodde ihop tills boxern va ca två år,nu e hon fyra...Det va likadant med min andra tik(sju år) som vi avlivade för en månad sen,henne hatade hon oxå...
Nån som har nåt tips på va man kan göra?Antagligen kommer det va så här hela tiden men man kan ju alltid försöka med nåt iallafall.Kan tillägga att hon går bra ihop med andra hundar,hon älskar inte alla,men accepterar dom iallafall...

Just nu bor jag hos mamma för min lägenhet renoveras,men annars så vill jag helst ta me henne eftersom jag jobbar fyra timmar om dan och inte vill att hon ska va själv så mycket...Jag får väl sluta gå dit så mycket,hur nu det ska gå eftersom jag e väldigt "mammig" av mej :crazy:

fyra timmar om dan kan hon gott vara ensam... ett bra sätt att få en hund som bitit sig fast att släppa är att hälla vatten på den. har man inte en hink med vatten i närheten kan man strypa den med halsbandet istället, när hunden inte får luft släpper den. var bara försiktigf så att du inte skadar hunden.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 016
Senast: AraSlei
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 311
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025