Slag mot magen- Gravid

Jolanta

Trådstartare
Hur mycket "tål" bebisen inne i magen, i knuffar och slag osv?

Vissa har ju småbarn när de är gravida, och jag kan ju tänka mig att det kan bli lite slag och knuffar av misstag då, om det andra barnet är litet...
 
Sv: Slag mot magen- Gravid

ganska mkt tror jag.när jag var gravid i 4:emånaden,så fick jag en grind uppknuffad i min mage av en arg sugga,det gjorde väldigt ont å jag åkte in å kollade upp det,men allt var ok.en sugga har ju en h-lvetes kraft m sitt tryne,min pojkvän jobbar oxå me detta och en gång så satte suggan sitt tryne under hans ena toffel och han flög flera metrar
 
Sv: Slag mot magen- Gravid

Tror du kan vara helt lugn!
När jag var i 5 månaden blev jag sparkad i magen av en häst,åkte in och kollade på akuten men allt var ok!!:)
 
Sv: Slag mot magen- Gravid

Tack båda!

Ja, varför jag frågar är för att min sambo vände sig när han låg och sov, och råkade köra en armbåge in i magen på mig. Inte nå vidare hårt, jag fick knappt ont. men jag blev ändå orolig!
 
Sv: Slag mot magen- Gravid

Jag har ridit till femte-sjätte månaden när jag väntat alla mina fyra barn. Mina tränare var lite nervös när vi hoppade, men när jag frågade läkaren sa han att "du ska nästan slå ihjäl dig själv innan bebisen skadas". Naturligtvis ska man vara rädd om sig, men den ligger rätt väl inbäddad. Är man orolig kan man väl kolla en gång extramed bm. Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 367
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 146
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp