skyll dig själv!!!

Cilla

Trådstartare
när sa du senast det?

jag sa det i torsdags, till min hovslagare, när han försökte attackera mitt sto med pussar. ston pussar man inte hur som helst... :devil: hon tog huvudet och smällde till honom över käken, bara som en liten påminnelse om att jag faktisk är en fin dam och fina damer pussar man inte hur som helst!!!!! jag och stallkompisen bröt ihop och hovis sura till å gnällde om att han hellre ville sko unghästvalacken, som man kan stå och pussa på i evigheter, eftersom han inte förstår bättre.... :D

stoet och hovis var lite sura på varandra ett tag, men förlåt varandra och är nu vänner igen. tur att hästar inte är långsinta... :)

Sv: skyll dig själv!!!

Det säger jag nästan varje dag till min ponny, när han kommer och gnäller att maten är slut eller att det är päls överallt :D

haha fan va rätt :rofl: min häst gillar inte att pussar heller, men lite lagom gos går bra... brukar dock tvinga henne att pussar ibland och säga "kostar man så mkt pengar varje månad så MÅSTE man pussas ibland förstår du" (med bebisröst) :p:angel::love:

jag har lust att säga "skyll dig själv" rätt ofta, men det lämpar sin inte alltid inom vissa omr. + när man jobbar i butik :D :cool:

Min man tvångspussar gamla Loppan hur mkt som helst, nuförtiden suckar hon bara och går med på att bli pussad.

Numer så är inte min man Husse, han heter Pusse!

när sa du senast det?

jag sa det i torsdags, till min hovslagare, när han försökte attackera mitt sto med pussar. ston pussar man inte hur som helst...

Det var den dummaste hovis jag hört talas om.
Vad har hästar för behov av pussar?

Immer

Hästar har nog inget behov av pussar men människor har nog det :grin:

Sa det senast till hästen idag när vi hade våra transportduster...

Envisare häst får man ju leta efter!!!

Aldrig någonsin.
Jag kan inte minnas att jag gjorde det då jag var tonåring heller. Jag fick min "hästuppfostran" av gamla kunniga hästkarlar.

Immer

Oj då, jag pussar min ponny varje dag. Ibland flera gånger, även fast han inte förstår så är det mitt sätt att vissa att jag tycker om honom.

Min häst pussas väldigt mycket! Veterinären fick sig en kyss och andra som råkar gå förbi brukar oxå få en! De ser lite förvånade ut men skrattar till!
Min häst pussas väldigt försiktigt med överläppen och tittar sedan sött om han kan få en sockerbit! :D
Oftast får han ju inte det men han får väldigt mycket uppmärksamhet och folk skrattar så han fortsätter pussas.. :grin:

En kram tycker jag han kan bjuda på ibland däremot när man kostar så mycket som ngn skrev, men det brukar inte vara så populärt :grin:

Aldrig någonsin.
Jag kan inte minnas att jag gjorde det då jag var tonåring heller. Jag fick min "hästuppfostran" av gamla kunniga hästkarlar.

Immer

Vad har det med det hela att göra? Att gamla "kunniga" hästkarlar inte pussas är väl ganska naturligt:angel:....för dem var väl hästen mer ett redskap och inte ett husdjur.

Sen har man väl inte häst för att först och främst uppfylla hästens behov, det är väl av ytters egoistiska skäl man har häst, eller?

:love:
Ja, jag trodde nästan alla pussar på sina hästar.. Jag har levt i tron att min häst pussar mig?
Han brukar lägga sin mjuka mule mot min kind och "gnida" lite lätt - är inte det en hästpuss? :rofl:

:love:
Ja, jag trodde nästan alla pussar på sina hästar.. Jag har levt i tron att min häst pussar mig?
Han brukar lägga sin mjuka mule mot min kind och "gnida" lite lätt - är inte det en hästpuss? :rofl:

Min häst får en 3 meter lång överläpp som riktas mot din mun, som han sedan trycker till lite tills man pussar tillbaka och det smackar till, då är pussen klar! :love:...oavsett om du är intresserad av en puss eller inte så får du den.
Ingen tvekan om vem som pussar vem här!

Mitt sto som ÄLSKAR att pussas. Hon började redan som föl och har fortsatt sedan dess. Hon pussas säkert med alla och vill hellre pussas än att bli ryktad trots att hon även uppskattar det senare.
:love::love::love::love:

Mvh Jate Volim

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka