Skyddsänglar

Tajger

Trådstartare
Finns de???

I så fall var min sons ängel som tur var i tjänst igår när han kraschade med sin motorcykel. Hojen är skrot, men ungen är hel. Nu har jag sansat mig, men det var svårt att somna i går kväll.

Hoppas bara att han lärt sig något av detta. Alla skyddskläder ska vara på. Man måste som mc-åkare tänka åt alla bilister. Det blir halt när det regnar. Osv.

Tack, ängeln...

Sv: Skyddsänglar

Det är väldigt ofta man läser om olyckor där inte bilisten sett mc:n, inte förstått att det är en mc utan trott att det är en moped, så som hojåkare måste man tänka ett steg i förväg, att bilen som ska köra ut, kanske inte ser mig, kanske missbedömer min fart mm.

Jag menar inte att bilister kör illa, men det är annorlunda med bromssträckor, acceleration osv.

Tror helt klart på skyddsänglar. Jag har en egen. Det märkte jag när jag voltade med min bil.

Är väldigt glad över att din son klarade sig oskadd.

Va rädd om era änglar....

Jag är glad att du också är oskadd! Man får sig en tankeställare hur skört livet är...

Aha. nej jag förstår att det inte var "anklagande" mot bilister.
Än en gång, tur att din son klarade sig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 181
Senast: oz_joj
·
Övr. Barn Jag är väldigt blyg som person. Min man ( fd då....;)) sa alltid att jag var socialt handikappad- och ja, det ÄR jag. Jag pratar inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 737
Senast: Enya
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25