Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät som en trevlig och viktig fest! Får man fråga vad vrålåket ska få för namn?
Å vad bra att det blir skitväder så att folk lugnar ner sig o inte skräpar ner o vandaliserar offentliga platser. Vad ska ni göra dessa dagar? Kom bara inte hit för vi har folk så det räcker o blir över
![]()
Japp, det är bara vi i hela landet som firar skavlborg, kvalborg o valborg ........och vi vet hur det går till i dagarna 3Bor typ alla i den här tråden i Uppsala eller?![]()
Ja det har du rätt i. Sen blev det halborg ocksåDu glömde finalborg också
.
Om man går på en eld där rishögen läggs upp dagarna innan så är det ingen fara. Tycker det borde vara förbud på att elda högar som legat över vintern (oftast häller ju folk på 30 L bränsle för att få det sura att brinna också) men en nyanlagd hög hinner inte bli gömställe.Ja inte tänker jag gå på nån brasa och bevittna hur igelkottar/har och kaninungar blir stekt och grillade i ett bål inte. Risbål borde förbjudas. På vissa ställen är ris förbjudet, utan där eldas stockar istället. Svårare för smådjuren att gömma sig och bli levande stekta. Men annars ska jag sitta hemma och invänta en matleverans...sen frossa i godis.
Om man går på en eld där rishögen läggs upp dagarna innan så är det ingen fara. Tycker det borde vara förbud på att elda högar som legat över vintern (oftast häller ju folk på 30 L bränsle för att få det sura att brinna också) men en nyanlagd hög hinner inte bli gömställe.
Då var det dax igen dåFast det är ju ytterst sällan en majbrasa läggs dit dagarna före...oftast börjas det jättelångt innan, sen sliter och släpa folk dit hur mycket som helst.
Å vad bra att det blir skitväder så att folk lugnar ner sig o inte skräpar ner o vandaliserar offentliga platser. Vad ska ni göra dessa dagar? Kom bara inte hit för vi har folk så det räcker o blir över
![]()
Nu har jag faktiskt sjukanmält mig. Mår rätt purket. Och ringt gynakuten men de säger avvakta som vanligt.
Kanske det blir valborg på ingång 95?!