Skvalborg, kvalborg o valborg

@lil-sis - A och jag är ensamma och ska grilla på balkongen och kolla på tv, om du behöver mellanlanda nånstans i stan så kom förbi! :) Är nog här från typ 15-tiden.

Jag håller mig hemma, har en liten aversion mot stora folksamlingar och fulla människor i samma mening ;) Uppsala på Valborg är säkert kul om man gillar sånt, men jag föredrar lugnet hemma. Ska träffa en vän och rida på dagen, på kvällen grillar vi nog.

Ska åka till sydligare breddgrader där Valborg inte är ett lika stort spektakel som här i Uppsala. Visst, de två första åren jag firade Valborg här så var det verkligen jättekul men nu lockar det inte alls. Sambon och majoriteten av mina närmsta vänner kommer inte heller vara här vilket gör mig ännu mindre sugen. Blir antagligen lite vin och räkor med mina föräldrar, och sängen innan kl. 24 ;).

Å vad bra att det blir skitväder så att folk lugnar ner sig o inte skräpar ner o vandaliserar offentliga platser :). Vad ska ni göra dessa dagar? Kom bara inte hit för vi har folk så det räcker o blir över :crazy:

Ja inte tänker jag gå på nån brasa och bevittna hur igelkottar/har och kaninungar blir stekt och grillade i ett bål inte :(. Risbål borde förbjudas. På vissa ställen är ris förbjudet, utan där eldas stockar istället. Svårare för smådjuren att gömma sig och bli levande stekta. Men annars ska jag sitta hemma och invänta en matleverans...sen frossa i godis.

Jag ska ut på landet, blir första gången jag inte är i Uppsala. Ska åka till Edinburgh tidigt imorgon så det blir superlugnt.

Jag åker med mamma och pappa till deras sommarhus uppåt kusten i eftermiddag. Det firas inte Valborg med en massa brasor och grejer däromkring, man eldar på påskafton och så är det bra med det ;) Stannar där och tar det piano till på söndag. Ska bli jätteskönt!

Visst räknar jag med en del fester och gapiga tonåringar ikväll, men det är midsommar och seglarveckan som är värst vad gäller nedskräpning, spyor på gatan och sånt. Har aldrig direkt firat Valborg i Göteborg heller, aldrig sett Chalmers Cortège till exempel. Blev nog avskräckt från fyllefirandet innan jag ens hade börjat också när man fick höra historierna 2:e maj om alla skolkamrater som hamnat i fyllecell och / eller blivit magpumpade, typ.

Jag har jobbat hela dagen, men snart ska jag iväg och grilla (och lär vara nyktrast i hela Lund, förmodligen. Inte mig emot!).

Ja inte tänker jag gå på nån brasa och bevittna hur igelkottar/har och kaninungar blir stekt och grillade i ett bål inte :(. Risbål borde förbjudas. På vissa ställen är ris förbjudet, utan där eldas stockar istället. Svårare för smådjuren att gömma sig och bli levande stekta. Men annars ska jag sitta hemma och invänta en matleverans...sen frossa i godis.
Om man går på en eld där rishögen läggs upp dagarna innan så är det ingen fara. Tycker det borde vara förbud på att elda högar som legat över vintern (oftast häller ju folk på 30 L bränsle för att få det sura att brinna också) men en nyanlagd hög hinner inte bli gömställe.

Om man går på en eld där rishögen läggs upp dagarna innan så är det ingen fara. Tycker det borde vara förbud på att elda högar som legat över vintern (oftast häller ju folk på 30 L bränsle för att få det sura att brinna också) men en nyanlagd hög hinner inte bli gömställe.

Fast det är ju ytterst sällan en majbrasa läggs dit dagarna före...oftast börjas det jättelångt innan, sen sliter och släpa folk dit hur mycket som helst.

Å vad bra att det blir skitväder så att folk lugnar ner sig o inte skräpar ner o vandaliserar offentliga platser :). Vad ska ni göra dessa dagar? Kom bara inte hit för vi har folk så det räcker o blir över :crazy:

Inte hänga i Ekonomikumparken och spruta champagne på folk iaf. ;)

Jag är uppväxt i Uppsala och tröttnade för flera år sen på kvalborg och valborg osv. Är klar med att fira så.
Jag jobbade under några år inne i stan, även under valborg och det var obeskrivligt. Orka med fulla drägg kl 8 på morgonen när man försöker utföra sitt arbete.

Kommer vara hemma och grilla typ.
Jag har väl blivit gammal helt enkelt. :)

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 887
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 928
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII