Skvalborg, kvalborg o valborg

Gammeln

Trådstartare
Å vad bra att det blir skitväder så att folk lugnar ner sig o inte skräpar ner o vandaliserar offentliga platser :). Vad ska ni göra dessa dagar? Kom bara inte hit för vi har folk så det räcker o blir över :crazy:

Nu vet ju inte jag vart du bor men här i Uppsala planeras det för fullt och många av mina vänner och bekanta ska väl börja bege sig till parkerna här i stan inom inte allt för länge. Får dock se vad jag hittar på. Kanske går ner på stan en sväng imorgon och träffar lite folk.

Jag åker ännu längre ut på landet... ;) Jag ska åka till mammas sommarstuga och där kommer vi nog åka fram till bybrasan och träffa släkt och gamla bekanta, kolla av läget och få höra senaste nytt. ;)

Jag ska jobba både imorgon och på torsdag så för mig blir det inget firande. Tar igen det i helgen, då det skulle bli fint här igen :)

Jag ska jobba. Lär även få leka chaufför åt ett par kompisar på kvällen eftersom jag lär vara den enda i bekantskapskretsen som är nykter.

Vi ska ut och köpa ballong och vindsnurra och titta på studenter!
På kvällen äta ngt trevligt och ev kika på en brasa med fyraåringen.

Jag bor precis utanför Lund men kommer i år undvika Stadsparken. Brukar tycka att det är trevligt men i år jobbar jag till 19 och därefter ska jag hämta dottern hos barnvakten. På kvällen lär vi sitta i varsin solstol på trädäcket och läsa :D

Första året på länge jag inte ska vara hundvakt till rädda hundar, brukar dock ha trevligt sällskap av matte som inte heller gillar smällare och fylla på nära håll. Brukar stå på balkongen och titta på fyrverkerierna över staden. Men nu har vi flyttat och har inte längre samma fina utsikt så det blir nog en lugn hemmakväll som de flesta onsdagar

Usch o fy för att köra runt på alla fyllon i uppsala! Jag kommer hålla mig borta från stan under valborg, för mycket fylla för att det ska vara kul att åka ner med barnen dit

De I bussen har jag koll på, det är värre med alla runtomkring som har noll koll och är oförutsägbara. De är skitläskiga :(

Och det började redan idag. Islandsbron vid forsränningen är en mardröm.

Min förhoppning just nu är att hålla mig ute i Sävja hela dagen. Jobbar först hemma under dagen, och till kvällen hoppas jag på riktigt dåligt väder så att vi inte får för oss några andra planer utan kan hålla oss hemma med riktigt god mat och tv-seriemaraton istället.

Blir isåfall första året här i Uppsala utan "riktig" Valborg. Jag har kanske blivit gammal. Eller så kanske jag är på helt annat humör imorgon. Vi får se. :)

Flyttade till ny ort i söndags, känner ingen, så det blir nog en lugn kväll inne med katten :p Hörde något om en eld en bit bort, får se om jag vågar mig dit. Alla här har varit helt sjukt trevliga än så länge, men vet ändå inte om jag vågar gå bort själv...

I morgon ska vi ha namngivningsfest för nya gräsklipparen.

Det lät som en trevlig och viktig fest! Får man fråga vad vrålåket ska få för namn?

Själv tänker jag mig möjligen lite samkväm vid byns brasa nere vid havet i morgon kväll. Är inte så jätteroad av gemensamma helgtraditioner annars, men en fin Valborgskväll tillbringar jag gärna med allsång och brasa och att byn sammanstrålar för en kväll, gammal som ung. 1 maj hoppas jag däremot vara i form att hinna med både 2 x ridturer och att gräva ett stort antal kvadratmeter grönsaksland så det kan sås till helgen. Och skulle det bli tid och ork över, så skulle en cykelrunda sitta fint här också.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 887
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 928
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII