D

Dundret

Jag vet inte om tråden är rätt men men...

Verkar inte detta skumt:
En häst ska säljas och en man från utlandet (kanada) är intresserad och mailar säljaren om bilder mm och verkar ja jätte intresserad.
Nästa mail skriver han hur han tänkt betala för hästen och hur han tänkt transportera den.
Nämligen så här:
Han hade en kompanjon som var skyldig honom 10500 euro som då kompanjonen skulle överföra på säljarens konto direkt genom en check har jag för mig.
Sen ville han att säljaren sedan skulle skicka tillbaks resten av pengarna som blev över (45500 kr).

Är inte detta nåt skumt bakom, hur kan köparen ha sån tillit till säljaren när de inte ens träffats eller känner varann?
´Jag tycker det är som gjort för bedrägeri.. Dessutom har jag sett nåt liknande på "Plus" när en tjej sålde en bil till england..

Vad tycker ni?
Fö har säljaren inte tänkt sälja hästen till denna person fråns han isåfall kommer hit till sverige och kollar på hästen först och så hon kan se ifall han är rätt person och han verkligen tycker hästen är rätt.

Sv: Skumt

Det har tidigare varit trådar om detta. Detta är människor som försöker lura och som sedan skickar en falsk check!

Läs här är en tråd!

Tråd

Dra dig ur illa kvickt. Det finns redan dom som blivit lurade. Jag antar att du hört om "Nigeria brev".

nej det har jag inte.. men iaf säljaren har bestämt sig att inte sälja till ägaren och han har inte svarat efter vi skrev att han gott kan komma till sverige och titta på hästen och då betala kontant. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar