skulle ni köpa en elithäst...

Sv: skulle ni köpa en elithäst...

mm jo så sant, vi har mkt doc bar och peppy... jo han har presterat, tävlats i futurityt 2002 och jag tror knappast de minskade ner på tävlandet efter jag åkt. Kanske skulle slänga iväg ett litet oskyldigt mail till nuvarande ägarinna :angel: Undrar bara hur man skulle formulera sig för att hon inte ska tro att det är en lunetic som förföljt hennes häst :crazy: :D

edit: jo han är Blue Roan :love:

Senast ändrad av en moderator:

Hehe, det e la bara till att skriva som det är :D "Jag är en knäpp svenska som är kär i din häst" :angel: :angel:

^^ Blue Roan talar ju för honom ur avelssynpunkt.. tror jag >.< Har vi nån vettig Blue Roan hingst i sverige? *petar på dom där som faktiskt sysslar med avel*

Jag är ingen QH-fantast...men just den har jag fallit lite för. Tror nog att jag skulle slagit till om hästen klarar besiktning/röntgen...:cool:

Hehe, det e la bara till att skriva som det är :D "Jag är en knäpp svenska som är kär i din häst" :angel: :angel:

:rofl: hmm jo det får väl bli något sånt, en kärleksförklaring till Mr ML Great Solano via hans matte :D Jag vill också höra "avelsexperternas" åsikter :)

Piraja>> Mmmm är inne på samma spår, jag ska fasikens knåpa ihop ett mail.

Hola,

Ingen avelsexpert alls men ser man till stammen så visst, den är bra. Men hästen i fråga har inga egna meriter (Aqha-poäng) ej heller hans mamma eller pappa.
Längre bak finns det en hel del cuttingblod och prestationer på både mödernet och fädernet.

Det finns redan liknande blod härhemma, med meriter, så skall du köpa för att avla så blir det blir ju till att visa/tävla en del för att han skall kunna stå sig i konkurrensen.

Hästen är red roan. Har det från mödernet. Lär tyvärr inte nedärva några blå fölungar.

Skall du köpa för att du är kär. Så varför inte? Om pengarna är rätt och han är ok i bestiktning/röntgen.

mvh Eva

tackar för infon!!!!
Tycker verkligen det är helskumt, är så så såååå säker på att han var blue roan, är det så snarlikt red roan/blue roan? Han kallades tom för blue roan på ranchen :crazy: *förvirrad*

ja där ser man så lite jag visste :crazy:

hej hej,
ja sist jag såg honom (2002) var han hingst... nu vet jag inte.

Så snokig :angel: som jag är har jag luskat reda på var han finns. Visst är dessa bilder på samma häst? Spara hem dom och zooma in för att lättare kunna jämföra, jag tycker verkligen det ser ut som det. Svårt att se vita kotor p.g.a. ridhussmuts men bläs/rosa mule/man/färg/svans ser likt ut...

verkar dock tunnare över halsen/kroppen på dessa två första bilderna. Jag kommer ihåg honom som riktigt biffig som på tredje fotot, kanske har han tappat?
pic2.gif

pic3.gif

annars är det denna bilden som ni nog känner igen sen förr:
bild-1.jpg

jag hade velat ge honom ett drägligare liv, dock tror jag prislappen är hög då han såldes från första stället (tror ej de födde upp honom bara tränade honom) till frankrike för att gå på hög nivå. Det är en tränare som vad jag förstår är ansedd var en av proffstränarna i frankrike.

tråkigt att höra att många fortsätter vara sådär avstängda :cry:
jo miljöombyte blir det ju men det har han ju redan genomgått, å andra sidan var det kanske inte ett så kraftigt miljöombyte...jag menar från box ---> box 24/7 :( :rofl: :cry: :( tragiken i komiken eller vad säger ni...

edit: jag tror inte det är en tillfällighet att han har öronen bakåt på 99% av alla foton jag sett honom på... :(

Vet du, jag tror inte att det är samma häst på den tredje bilden som på de två övre, de två övre skulle dock kunna vara samma.

De två övre bilderna är på en röd häst, typ redroan och den nedre en grullo. Manen ligger åt höger på den nedre och åt vänster på de två övre.

Förvisso har jag haft en gulbrun som är rödgul på sommaren och grå på vintern så bevisligen kan de ändra färg en hel del. Men njae jag är tveksam.

mvh Eva

hmm ok, mysteriet fortsätter, jag ska maila ägaren så fårt jag kan och hoppas få reda på vilket :)

fast jag tycker det ser ut som om manen är flätat på sista bilden?

jag tycker jag ser likheter på alla bilder. främst ögat (vitan) och den tunna svansen.

Jäkligt snygg häst! :love: (om ni nu kommer fram till om det är samma häst på alla bilderna, annars får jag väl säga att det var flera snygga hästar... ;) )

Japps japps =) Mail är skickat! Jag frågade om hon är ägaren och så bifogade jag den sista bilden som jag postat i denna tråden och frågade om det var han.

Jag frågade också (lite sådär rakt på sak) OM hon nu ägde honom, if he by any chance skulle vara till salu :angel:

Jag skrev inget mer, det är ju inte ens säkert det är rätt snubbe och adressen kan ju vara gammal, så nu är det bara att vänta och se vad som kommer tillbaka *gnugga-händer-smiley*

ja jag tycker det med, hur de gjort med manen vete17, men jag tycker likheterna finns på svansen/formen på bläsen/rosa liten klutt på mulen...
Jag har verkligen zooooomat in på bilderna :)
Å andra sidan ser färgen skiftande ut på alla tre bilderna plus att jag upplever honom som kraftigare på den nedersta bilden...

MEN jag sökte på hans namn på internet, hittade därmed hans ryttare i start-/resultatlistor, sökte på hennes namn och hittade en hemsida, DÄR fanns då dessa bilder. Därmed borde det vara honom mtp jag sökte på hans namn, jag vet att han ser ut som på den nedre bilden, och i slutet på regnbågen hittade jag bilder på en häst inte helt olik honom :banana:

fasikens, precis som jag misstänkte, mailet kom tillbaka! :( måste hitta en ny adress...iuuuuu

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka