skulle ni köpa en elithäst...

Sv: skulle ni köpa en elithäst...

Bilder kan vara vända i datorn, så på vilken sida manen ligger säger egentligen ingenting.... Jag tycker vid en snabb överblick att det ser ut som samma häst, och att det ser ut som en blue roan.
Enligt AQHA är han red roan, så antingen är ha felreggad eller så luras bilderna vilket inte är helt omöjligt då roan är en svår färg...

Nu ska jag vara ärlig,

Stammen är på intet sätt unik eller himlastörtande! Men, red eller blue roan så har han en rolig färg, och har han egna meriter, meriterade avkommor och/eller kan förtsätta prestera bra så är han givetvis intressant i aveln... Dock är det många bra reininghingstar som imprteras nu och konkurrensen är stenhård.

Det låter inte som att han är tränad för långbar hållbarhet, utan tyvärr med som att han är ett av "svinnet" alltså en av de hästar de tror kanske kan lyckas men som inte riktigt håller måttet ända fram... Det är väldigt få som gör det och de övriga går tyvärr ofta sönder fysiskt eller psykiskt på vägen....

Allt beror på priset, och vad han är värd för dig! Om han inte är fräsch kan det lika gärna bero på träningen som arv....

Vad gäller massan så har det mkt att göra med träning osv, en reininghäst kan ofta stå mkt bra i halter tex för att sedan står skit när den är ridtränad, pga av att man vill ha smidigare hästar.... så att den har varit kralligare som ung behöver inte betyda att den inte mår lika bra nu....

Tack för ditt svar :bow: Jag håller med dig i det du säger. Han är en speciell häst just i mina ögon, skulle han få komma hit så blir det inte för att prestera på banan utan för att få ett bättre liv. Ja stammen var ju inte direkt ovanlig här uppe... Tråkigt att det är sådär som du säger om det sk "svinnet", hästindustrins mörka baksida :(

kl
Jag har mailat till den nya adressen nu och än sålänge har jag inte fått ngt failure delivery *håller tummarna*

Nåt svar än??? Mina tummar stasar snart:crazy: ...fortsätter dock med tumhållning:banana:

Bew o Piraja>> Tackar för tumhållandet och får meddela att ni tyvärr får fortsätta hålla dom =/ Jag skickade först ett mail till en adress som inte var aktuell. Mailet kom tillbaka. Skickade sedan ett till till en nästintill likadan adress men som antagligen var nyare eftersom jag inte fått tillbaka något failure delivery, MEN dom har inte svarat alls =/

Dom kanske tycker att jag är nåt freak som är galen i deras häst, de är kanske misstänksamma eftersom man i regel inte gör på det viset???

Jag skrev såhär:

"Hi!
I hope I don't disturb you too much!
I am simply wondering if you are the owner of ML Great Solano?
If that is so, is this him on the picture?
Would he by any chance be for sale?

Best regards..."

Hmmm ska man vara så fräck att återsända mailet igen??? Detr har ju gått ett tag???

jag har mailat en gång till... men ja... jag vågar inte peppdansa längre...

tackar :bow:

ja det har inte kommit något svar nu heller... ska man vara tvungen att åka hela den glada vägen ner till frankrike eller? :devil: Bew är du på? Du är ju hajj på franska :smirk:

*hajjast i stan på franska*

OM vi åker inom Herr H med ett järnrör så är jag med ;)

usch vad jag avskyr frankrike.. förlåt, men jag tycker SÅ illa om det landet.. huvva.

ja det är inga probs, klart vi dealar med herr H när vi ändå är på G :banana:

Jag kan bara hålla med dig gällande landet, inte spec. kul. Tyvärr tycker jag det är lite samma stuk över alla länder i sydeuropa, det är väl deras syn på djur som erövrat min missaktning. Åtminstone där jag varit...

Hade jag mycket pengar, skulle jag köpt den, och satt på svensk mark där den fick leva livet! ;) :bump:

tackar för detta :) Det är vad jag önskar med, men jag får ju inte ens ett svar... :(

*hajjast i stan på franska*

OM vi åker inom Herr H med ett järnrör så är jag med ;)

usch vad jag avskyr frankrike.. förlåt, men jag tycker SÅ illa om det landet.. huvva.

Howdy Ike again

Sorry. but can we here help you?
Ike

Howdy Ike again

Sorry. but can we here help you?
Ike

^^ Hi Ike,

if you feel up for running round half of france trying to find two missing horses >.< Both Tirnanog and I are looking for one horse each, I've more or less given up - but for Tirnanog there's still hope for a happy ending.. hold you tumbs that Tirnanog will find her long lost love..

ja det är inga probs, klart vi dealar med herr H när vi ändå är på G :banana:

Jag kan bara hålla med dig gällande landet, inte spec. kul. Tyvärr tycker jag det är lite samma stuk över alla länder i sydeuropa, det är väl deras syn på djur som erövrat min missaktning. Åtminstone där jag varit...

Om du visste vilka elaka saker jag hade velat utsätta herr H för >.< *hemsk människa innerst inne*

jo, det måste ha något med deras djursyn att göra.. dom är uschiga för att säga som Ellen säger. Det var inga fina saker jag varken såg eller hörde där nere (förutom från Doug då.. som f.ö. ringde i veckan ^^)

Om du visste vilka elaka saker jag hade velat utsätta herr H för >.< *hemsk människa innerst inne*

jo, det måste ha något med deras djursyn att göra.. dom är uschiga för att säga som Ellen säger. Det var inga fina saker jag varken såg eller hörde där nere (förutom från Doug då.. som f.ö. ringde i veckan ^^)
Howdy Ike again
Well frends, We here have a LOT of contact and we are willing to help you if you want, just tell what you want us to do. we don't have to travell around just make fone calls we have people here who speak French etc.
Regards
Ike

...som tränats VÄLDIGT hårt sedan barnsben i Italien, efter inridningen såg träningen ut ungefär såhär: box 23h/dygn ett halvt varv uppvärmning i skritt sedan galopp. Det är en reininghäst, har tränats för detta och tävlats mycket. Såldes 2005 till frankrike där den närmar sig nationell nivå med ny ryttare. Är ca 7-8 år nu. Den bör ju röntgas, om inte annat hade jag velat köpa den och ge den ett svenskt hästliv = utevistelse. Undrar just hur den är mentalt nu, hur den har blivit påverkad av detta... vad säger ni?
ja kalla mig för en blödig människa men jag är inte jätte jätte fond of industrial activities concerning horses...

det är klart stackars häst, men jag hade inte köpt den!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka