skulle ni köpa en elithäst...

Sv: skulle ni köpa en elithäst...

det är klart stackars häst, men jag hade inte köpt den!

Howdy Ike again

Du är nog inte "blödig" bara good Horseman/girl om hästen kommit så långt har säkert not monga "alvarliga skador", my advice By it, if the price is Ok.
We know hur de här i central Europe håller sina hästar Missr.
I whould by it. But? it's you'r deal.
Regards Ike

Howdy Ike again

Du är nog inte "blödig" bara good Horseman/girl om hästen kommit så långt har säkert not monga "alvarliga skador", my advice By it, if the price is Ok.
We know hur de här i central Europe håller sina hästar Missr.
I whould by it. But? it's you'r deal.
Regards Ike

Hi Ike!

I didn't understand your post entirely, do you think that the possibilities of the horse having serious injuries are high? Well, we'll never know until an export x-ray has been done anyway so...
What do you mean by Missr.? And do you think people in central europe generally treats their horses somewhat worse than other parts of the world? I'm just curious of your opinion, I've seen your posts in other threads here and you appears to be a wise guy.

It's nice of you to offer your help by making phone calls, I'm just wondering if the owners would think that I'm some kind of lunetic getting people to contact them via phone and ask about their horse?

jag kan förstå den tankegången också...

Hi Ike!

I didn't understand your post entirely, do you think that the possibilities of the horse having serious injuries are high? Well, we'll never know until an export x-ray has been done anyway so...
What do you mean by Missr.? And do you think people in central europe generally treats their horses somewhat worse than other parts of the world? I'm just curious of your opinion, I've seen your posts in other threads here and you appears to be a wise guy.

It's nice of you to offer your help by making phone calls, I'm just wondering if the owners would think that I'm some kind of lunetic getting people to contact them via phone and ask about their horse?

Howdy Ike again

Swedish? No jag menar att here i Centraleuropa är (hästhållningen tror jag det heter) BAAAAD. hästarna blir allmost mentalt (störda) när they can't run omkring in a (hage) He he? funny woord. You Swedes are in US Known to be good with horses.
No, I think, that the horse DO NOT have serious damage.Here in Centl. EU'P people talk a lot but the are NO good with Western, mostly nice things, but can not Ride US propely.
Call'em if you can, don't be rädd dom är lunetics om dom inte är intreserade. If the are Proof,they know the deal. If not? the horse will have a better chans to be a reel good Horse there by you in Sweden. Don't forget? we help if we can.
Regards Ike

I forgot, if the horse would have had problem with earlier damage, they would not spend time to train the horse what they say they have done.

Regards
Ike

Är det inte lättare, om du har telefonnumren, att du tar och ringer direkt till ägarna? Då slipper du vänta på mailsvar, och kan dessutom presentera dig lite ytterligare. Chansen att de tror att du är någon slags galning är nog mindre om ni pratar "på riktigt". :)

Eh, jag ämnar ägna lite uppmärksamhet åt den här tråden, men först i morgon någon gång. Tills dess uppmanar jag alla att sansa sig, räkna till ungefär 7000 och kanske gå ut på en promenad under tiden.

/tifo

Howdy tout le monde.

Det är inte easy att essayer de sprachen så att everyhoppa ska capice. Men jag ska göra ett försök. Det är inte OK att skicka elaka/hotfulla PM till användare. Undvik gärna att publicera PM i trådar, om jag får råda i alla fall. Vad som i slutändan är OK är att diskutera och bemöta varandras åsikter, men att göra det med respekt. Respekt för varandra och i slutändan för forumreglerna.

Jag har raderat några inlägg som var, låt oss kalla det, utanför fokus. Med det sagt tycker jag det kan vara fritt fram för fortsatt trådande.

/tifo

Senast ändrad:

Är det inte lättare, om du har telefonnumren, att du tar och ringer direkt till ägarna? Då slipper du vänta på mailsvar, och kan dessutom presentera dig lite ytterligare. Chansen att de tror att du är någon slags galning är nog mindre om ni pratar "på riktigt". :)

jo, du har helt rätt!

PIR O BEW O ALLA ANDRA

TJIHOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! DET VERKAR SOM ERT ENTRÄGNA PEPPDANSANDE SLOG VÄL UT, JAG SOM FÖR LÄNGE SEN GETT UPP HOPPET!!!
IGÅR FICK JAG DETTA SVAR OCH URSÄKTA MIG FÖR ATT JAG SKRIKER MEN JAG ÄR SÅ GLAD! :banana:

Hon svarar på min fråga om det var rätt emailadress eller inte.

"Hello, yes it is!

Sorry about the late, it's the good adress and the good horse.

you can see him on our web site : http://lazyvpranch.monsite.wanadoo.fr

best regards, valérie"

Hon verkar inte vara så bra på engelska eftersom hon inte svrat på frågan om han är till slau eller inte, men men, borde kanske gräva fram lite franskakunskaper igen hehe :crazy: :cool:
siten var inte ny, den är gammal, och det är typ bara en bild...

PIR O BEW O ALLA ANDRA

TJIHOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! DET VERKAR SOM ERT ENTRÄGNA PEPPDANSANDE SLOG VÄL UT, JAG SOM FÖR LÄNGE SEN GETT UPP HOPPET!!!
IGÅR FICK JAG DETTA SVAR OCH URSÄKTA MIG FÖR ATT JAG SKRIKER MEN JAG ÄR SÅ GLAD! :banana:

Hon svarar på min fråga om det var rätt emailadress eller inte.

"Hello, yes it is!

Sorry about the late, it's the good adress and the good horse.

you can see him on our web site : http://lazyvpranch.monsite.wanadoo.fr

best regards, valérie"

Hon verkar inte vara så bra på engelska eftersom hon inte svrat på frågan om han är till slau eller inte, men men, borde kanske gräva fram lite franskakunskaper igen hehe :crazy: :cool:
siten var inte ny, den är gammal, och det är typ bara en bild...

Härligt att höra!! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Då är det bara att lura ut vad "hur mkt kostar han?" blir på franska.... ;)

Vad häftigt!!!:banana: ...ja, då är det bara att hosta igång franskan då...lovar att peppa extra mycket:D

och det är " combien coutes-il?" , en français....:)
är han till salu: "est-il en vende?"
Viss reservation för över 20 års gamla grammatik-kunskaper, men vad som åsyftas bör framgå iaf....:o

Tjenare! Tack för tips! Jag knåpade ihop ett mail som löd som följer:

Bonjour,
Merci de votre réponse!
Mon Français n'est pas très bon, j'a juste voulu savoir si ce cheval est en vente ? Et peut-être combien coûterait-il?

Salutations
....

:banana:

Det lät korrekt och bra, ditt svar!:)
Du har nog bättre franska-kunskaper än mig.:o

Lycka till!!!:banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar