Jag tror faktiskt inte jag hade gjort det, oavsett häst och oavsett fall
De ridskolor jag har vart på (vilket jag måste erkänna är väldigt få) är rena skräckexempel.. praktiserar just nu på en ridskola, en häst har sår precis överallt och kala områden samt ömmar över ryggen, rapporterade detta till en stallansvarig som sa att jag ryktade honom för hårt med en för hård borste, sa då att jag kände med handen över ryggen och att han då röck till, det blev avvisat med att han blir kollad av kiropraktor regelbundet (och den hästen är med på många lektioner varje dag, stackaren) en annan häst där är jättetjurig och verkar inte alls trivas, men den hästen försöker bara skrämmas såklart och trivs superbra i övrigt enl dem
En annan häst som de haft i nåt unghäst projekt när han var yngre är likadan, ungarna får inte tag i honom i boxen ens, han bara snurrar runt med öronen bakåt och kan ibland gå till attack men får då bara smällar på sig, man ser på dem att de inte alls trivs med tillvaron där, hade de trivts hade de inte vart tjuriga och lagt öronen bakåt så fort någon kommer nära
Dessutom vet jag och har märkt att de mycket hellre avlivar hästar än säljer dem, tror 7 st avlivades 2016
Så nej, det finns säkert jättebra ridskolor men jag själv har ingen bra erfarenhet av någon och skulle aldrig chansa med att sälja en häst till någon, ridskola brukar dessutom vara lika med spilta och jag tycker ärligt talat att spiltor är lika med djurplågeri, de är som små bås där hästarna bara står och glor fram tills att en lektion börjar, som maskiner i en liten maskinhall
Köpte för övrigt en ponny ifrån en ridskola som hade börjat bitas och vantrivas, han försökte bita mig vid provridningen minns jag, och det är första och sista gången han försökt med det, jösses vilken glad häst jag fick hem som njöt av hagtimmarna istället för att få se en spilta bestående av 3 väggar
(Den ridskolan verkade iallafall okej, men förstnämnda och min praktikplats är då inte det)