Skulle du kunna tänka dig

Skulle du kunna tänka dig att ha en svans?

  • Ja gärna

    Röster: 22 33,8%
  • Kanske det

    Röster: 21 32,3%
  • Tveksamt

    Röster: 10 15,4%
  • Aldrig i livet

    Röster: 12 18,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    65
Ooja! Den ska vara riktigt pälsad då isåfall. Ingen råttsvans.
Papilloner har så fina svansar, eller kanske mer åt muminhållet med en liten tofs vid tippen. Gärna i guld då.
Och så ska den vara silkesmjuk och gosig.
Perfekt att se på långt avstånd vem som kommer och vilket humör den är på då svansen kan ge en sådan tydlig fingervisning.
Och lite av en kudde så svansen får inte vara för ömtålig utan klara av mycket. Och perfekt sen att ha vid mer krävande uppgifter då en ypperlig balans behövs. Här undrar jag om man inte ändå ska satsa på en mer kattlik svans som då verkligen kan fånga upp kroppens tyngdpunkt så elegant.
 
Ohja! Haha, det är en hemlig furry-fantasi att ha en svans. Antingen en väldigt rörlig kattsvans med mycket burr eller en hästsvans med lång rot. Jag tänker att det vore ett otroligt tydligt sätt att kommunicera sitt humör med omvärlden på, något jag tycker är svårt.
En piskande arabsvans missar väl ingen tänker jag. :D Dessutom känns det rätt stylish. Man kan färga den och så!
 
Nej ingen svans tack. Det är för stor klämrisk, och hur förvarar man den praktisk i brallorna? Eller kjol/klänning? tänk om man vaknar en morgon med en dobermannsvans, då lyfter man ju hela kjolen/klänningen och brallorna hänger nedanför röva!:eek:

Har inte människor redan en pyttesvans inbyggd?
 
Nej ingen svans tack. Det är för stor klämrisk, och hur förvarar man den praktisk i brallorna? Eller kjol/klänning? tänk om man vaknar en morgon med en dobermannsvans, då lyfter man ju hela kjolen/klänningen och brallorna hänger nedanför röva!:eek:

Har inte människor redan en pyttesvans inbyggd?

Man syr naturligtvis praktiska hål, precis som en gör om en använder människotrosor på hund. Går jättebra!
Jag tror att en svans skulle kunna ge värsta läckra lyftet på en draperande kjol till och med. :D
 
Man syr naturligtvis praktiska hål, precis som en gör om en använder människotrosor på hund. Går jättebra!
Jag tror att en svans skulle kunna ge värsta läckra lyftet på en draperande kjol till och med. :D
Aha, men då får man byta ut hela sin garderob en dag om man vaknar med svans ju! :D Och trosor tänkte jag inte ens på, herregud, där kan jag se hur praktiskt det är med svans, då kan jag använda "kasa ner hela jävla tiden" trosorna igen ju! Svansen håller dem uppe!
 
Hur tänker ni att er svans ska ha päls och vara fluffig? Vi är människor så den kommer vara i tunn hud där varenda ådra syns :sneaky:
:cautious: :D

Jo, så ser de ju ut när det har hänt att svans vuxit ut på människa. Det är ju en slags arm/ben-kroppsdel. Kanhända var det så det här klänningsmodet kom till?
1980.409.1a%E2%80%93c_S.jpg



Lite kreativitet kan vi nog ändå tillåta oss. :p

Jag ser nya yrken och potentiella marknader; vi kan gå till Svansören och få svextensions, en flätning eller lite färg, och för den som behöver helt ny päls finns Svarukmakaren. Vi kan köpa tofsar, rosetter och svansstrumpor.
 
:cautious: :D

Jo, så ser de ju ut när det har hänt att svans vuxit ut på människa. Det är ju en slags arm/ben-kroppsdel. Kanhända var det så det här klänningsmodet kom till?
1980.409.1a%E2%80%93c_S.jpg



Lite kreativitet kan vi nog ändå tillåta oss. :p

Jag ser nya yrken och potentiella marknader; vi kan gå till Svansören och få svextensions, en flätning eller lite färg, och för den som behöver helt ny päls finns Svarukmakaren. Vi kan köpa tofsar, rosetter och svansstrumpor.
Den och så en draksvans som sticker ut nedanför, väldigt fint :D

Min skulle hänga ned och sväva någon dm över golvet bara.
 
Nej. Har blivit utsatt för en jäkla massa Furries under min livstid i olika forum och har väldigt svårt för människor som vill ha svans. :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
797
Senast: swemale
·
  • Omröstning Omröstning
Kropp & Själ Antag detta. Du får reda på att det i din släkt finns en ärftligsjukdom av allvarlig karaktär markant ökad risk för död, kräver...
2
Svar
26
· Visningar
3 278
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 740
Senast: Capybara
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp