skrutthund!

E

Eem

Har en valp på 12 veckor som just nu är väldens busigaste, olydigaste hund. :devil:
Har just haft en dust med honom då han återigen fått tag på en av mina fårskinnstofflor som det är så roligt att slita och bita av luddet på. Den här gången sprang han ut med den och det är ju så fantastiskt kul när matte jagar:smirk: Att matte låter som en vulkan som ska få utbrott är inget att ta på allvar. Livet leker liksom.

Han vet vad nej är även om det inte sitter till 100% och när han är ute på 10m avstånd så skiter han totalt i det. Han har sååå kommit på att vi inte kan få tag i honom ute.
Vad gör man?!!!
Den här gången funkade det med att sätta sig ner och ständigt vända ryggen mot honom. Han vill ju att man ska jaga honom så han kommer fram och retas liksom (stannar 2 m ifrån och lägger sig och biter på toffeln och stirrar på en). När han kom tillräckligt nära så slängde jag mig efter honom.
Men hur får jag honom att lyssna när han springer omkring där med toffeln?? Så fort jag stannar så lägger han sig ner och biter sönder toffeln- jag blir galen!
Finns det några smarta tips?
Mvh Eem

Sv: skrutthund!

hahaha, ser det framför mig. :D Följer tråden med intresse, min gosse är ju 12v han med... Och han har inte ännu hittat mina fårskinnstofflor, men det är nog bara e tidsfråga...

Sv: skrutthund!

Det här är det vi pratade om på valpkursen...
Först och främst... spring inte efter och säg nej. Speciellt inte om han inte fattar nej till 100%. Gör det inte till en lek för då kommer du få kämpa med "du kan inte ta mig" och det kan utöka och störa inkallning och annan lydnad. När du ser att han har dina tofflor (eller annat förbjudet) ta då något valpen gillar (leksak eller godis) och kör med byteshandel. Släpper han det tråkiga som han har så får han det jätteroliga och goda som du har... Du kommer aldrig att kunna skrämma honom till att släppa den - du måste lura honom... och övertyga honom att om han lämnar saker till dig så får han något roligt. Du är bara positiv och rolig att komma till. Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 011
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 608
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka