skriver av mig lite hundproblem

Red_Chili

Trådstartare
I december klämde min hund svansen i dörren... Hade jag bara varit mer uppmärksam och sett till att hon verkligen gick igenom den innan jag lät den slå igen hade hon inte behövt bli av med lite drygt 5cm svans...
Nu idag fick hon springa lös. Det fanns ett taggtrådsstängsel en bit ifrån jag släppte henne... Hon sprang igenom det....
Visserligen klarade hon sig med bara ett litet jack i huvudet och ytliga sår på bakbenen, men hon blev skrämd och jag tvivlar på om hon hade kommit om jag inte hade haft köttbulle med mig...

När hon bodde på kenneln blev hon aldrig skadad...
Visserligen bodde hon i ett litet rum hela tiden, förutom när hon gick på promenader och någon gång ibland när hon sprang lös.
Hon får vara mer ute och se världen nu, och har mer sällskap av både människor hon litar på och hundar.
Men hon hade inte behövt skada sig om jag hade varit mer uppmärksam...
Funderar på att lämna tillbaka henne till kenneln så att hon slipper riskera att bli skadad igen... Men jag älskar den här hunden så otroligt mycket...
Jag vet egentligen inte vad jag vill ha ut av det här inlägget... Kanske vill jag bara ha förslag på vad jag ska göra... jag vet inte.
 
Sv: skriver av mig lite hundproblem

Att hon inte skadade sig på kenneln kan bero på att hon helt enkelt lede i en "skyddad verkstad" det kan även ha bidragit till att hon helt enkelt inte har lärt sig vara försiktig än.

Men lite småskador får man räkna med om djuren ska få ha roliga liv.
ett "litet jack på huvudet och ytliga sår på bakbenen" tyker jag inte verkar vara nåt att bli upprörd över. Håll bara rent så ska det nog läka.

(Min hund hoppade från ett över 4 meter högt stup - utan en skråma. Men då vart jag rädd)
 
Sv: skriver av mig lite hundproblem

I december klämde min hund svansen i dörren... Hade jag bara varit mer uppmärksam och sett till att hon verkligen gick igenom den innan jag lät den slå igen hade hon inte behövt bli av med lite drygt 5cm svans...
Nu idag fick hon springa lös. Det fanns ett taggtrådsstängsel en bit ifrån jag släppte henne... Hon sprang igenom det....
Visserligen klarade hon sig med bara ett litet jack i huvudet och ytliga sår på bakbenen, men hon blev skrämd och jag tvivlar på om hon hade kommit om jag inte hade haft köttbulle med mig...

När hon bodde på kenneln blev hon aldrig skadad...
Visserligen bodde hon i ett litet rum hela tiden, förutom när hon gick på promenader och någon gång ibland när hon sprang lös.
Hon får vara mer ute och se världen nu, och har mer sällskap av både människor hon litar på och hundar.
Men hon hade inte behövt skada sig om jag hade varit mer uppmärksam...
Funderar på att lämna tillbaka henne till kenneln så att hon slipper riskera att bli skadad igen... Men jag älskar den här hunden så otroligt mycket...
Jag vet egentligen inte vad jag vill ha ut av det här inlägget... Kanske vill jag bara ha förslag på vad jag ska göra... jag vet inte.

Känn inte så! Din hund är lycklig nu. Hon lever ett jättebra hundliv hos någon som älskar henne.
Jag förlorade min ena hund efter nyår i år. i en olyckshändelse :cry:
Min älskade lille kille blev bara 9 månader.:cry:
Han sprang och lekte med min kompis hund och min andra hund. Snubblade och bröt nacken och dog. Jag var helt hysterisk av sorg. Vad jag klandrade mig själv. Varför släppte jag honom med dom andra osv. Veterinären som tog emot honom inför obduktionen. Tröstade mig och sa att han var en lycklig hund. Han hade inte varit det om du inte lät honom springa lös.
Jag saknar min Älskade Morritz så mycket!
Men man ska inte klandra sig själv, när man är en hundägare som älskar sin hund och bara vill den väl. Jag förstår hur du känner. Men tyvärr händer det olyckor ibland.
 
Sv: skriver av mig lite hundproblem

Alla hundar skadar sig ju alltid någongång ;) Tror allt att hon trivs hos dig trots allt.
 
Sv: skriver av mig lite hundproblem

men får du aldrig småskador själv? jag slår mig jämt och ständigt halvt fördärvad men inte vill jag leva i ett vadderat rum för det? jag tror din hund är mycket lyckligare när den får leva ett riktigt hundliv. även om det innebär att den får lite småskador ibland.

kan tillägga att jag också är en riktig katastroftänkare, och det är med hjärtat i halsgropen jag ser mina hundar leka jaktlekar på frusna, plogade åkrar, men de måste få lov att kuta runt ibland.
 
Sv: skriver av mig lite hundproblem

Tack för alla svar. *blev genast lugnad av att läsa dom*

Att hon inte skadade sig på kenneln kan bero på att hon helt enkelt lede i en "skyddad verkstad" det kan även ha bidragit till att hon helt enkelt inte har lärt sig vara försiktig än.

Det där hade jag nog inte riktigt tänkt på... Tack. Det är nog mycket väl så som du säger...
Hon får stanna här hos mig. Egentligen vet jag att hon är lyckligare hos mig. Hon har på ett halvår gått från att flippa ut när hon ser främmande hundar, vara väldigt avvaktade mot främmande människor, osäker på sig själv och dragig i kopplet m.m.
till att bli en avslappnad hund som funkar okay med andra hundar, gillar människor (nästan alltid även främlingar) och så tycker jag mig se att hon blivit säkrare i sig själv...
Egentligen skulle det nog vara dumt av mig att låta henne åka tillbaka till kenneln. Jag tror jag reagerade mer på att hon skadade sig än vad hon själv gjorde. :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 520
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 896
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp