skrivbord/pdf filer

astronaut

Trådstartare
Kan man få tillbaka ikonen skrivbordet (dvs; den man trycker på för att stänga ner programen snabbt och enkelt - istället för en ruta åt gången). Råkade göra en ikon på själva skrivordet men ville inte ha den där och slängde den - nu funkar inte skrivbordet öht. :crazy:

Varje gång jag försöker öppna internetsidor som är i pdf format så funkar det inte, någon som har en liten aning om varför?

Sv: skrivbord/pdf filer

Skrivbordet funkar inte? Hur funkar det inte..? Och vilken ikon är det du tagit bort? *moiran förstår nada*

För att snabbt minimera alla fönster på skärmen är annars windowstangenten+d ett trevligt kommando, om man har ett tangentbord med windowsknapp.

För att ta reda på hur man skapar en ny sån där ikon kan jag tipsa om att googla på "skrivbordsikon".

hur fungerar inte pdf-filerna? är det så att du får upp en liten ruta som frågar vad du vill göra med filen? i så fall är det bara att installera acrobat reader.

alltså .. trycker man på ikonen (visa skrivbordet) (som nu är borta helt och hållet) så kom det fram en sådan där ruta med en ficklampa och filen du söker finns inte eller vad det står på dom.

Ang. pdf. Den funkar när andra skickar pdf-filer via msn eller så. Men på nätet får jag upp 'Ett intert fel har inträffat' om jag inte minns fel. Har acrobat reader installerat. :crazy:

Kanske inte gjorde dig smartare men :o

Googla på "skrivbordsikon" och välj en av de första träffarna. Där står precis hur man ska göra för att få tillbaka sin ikon. Det är lite halvknöligt, men måste man så.... ;)

Det verkar som det är trubbel med den plugin som gör att man kan se pdf-dokument i browsern. Vilken browser använder du? IE?

Jepps, IE!

Nåväl, får låta dessa småproblemen vara kvar tills nästa helg då syrran o hennes kille kommer! Lika bra, annars lär ju denna dator bli galen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
7 257
Senast: palle
·
IT & mobiler Har två bilder i pdf format som jag har roterat och vill spara ändringarna i men jag lyckas inte. Hjälp snälla. Enda spara som finns är...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V