Skriva till uppfödaren

M

millansnillan

JAg tänkte skicka ett mail till uppfödaren och berätta hur det går. Men vad ska man skriva?
Det känns så lätt att säga "Skriv om blaha blaha blaha", men hur formulerar man det?
Det finns inte ord för hur nöjd jag är, hur mycket jag älskar Ludwig. Så hur ska man förklara för en människa att hon gett mig det bästa som någonsin går att få?

Ni som berättat hur det går för uppfödaren, vad sa ni?

Hur jag än skriver verkar det fel och konstigt.

Sv: Skriva till uppfödaren

Jag har en väldigt naturlig dialog med Hobbes uppfödare, och det står rätt utförligt på Hobbes hemsida hur mycket vi älskar Hobbe och hur tacksamma vi är att vi fick köpa en valp.

Beror ju helt på eran övriga relation hur du ska säga det.
Men ett kort "tack för det bästa man kunde få tag i" behöver inte vara så konstigt :D

Zewz & Hobbe
http://www.hobbe.nu

Skriv ungefär som du skrev nu?

Att du skriver för att berätta hur det går och att det inte finns ord för hur nöjd du är. :) Det låter väl bra?

Jag mailar ibland och ibland så ringer jag. Berätta om hur nöjd du är med hunden och vad ni brukar göra. Skicka gärna med ett par bilder också. Har du möjlighet så kan du ju alltid kolla om du kan åka och besöka uppfödaren och visa upp hunden.

Det behöver inte vara så komplicerat. Berätta vad ni gör och hur nöjd du är - det behöver inte vara invecklat eller uttryckt på något särskilt sätt. Minns ett SMS jag fick från en av mina valpköpare i somras där de första raderna sa "tack för en underbar hund". Nog värmer det alltid. :)

Äsch, man blir glad för vad som helst som talar om att det går bra. Spelar ingen roll om det skulle bli virrigt, det värmer alltid i hjärtat när valpköparna är nöjda. Glöm inte att alla uppfödare själv har varit med om känslan att de har fått den bästa hunden i hela världen - det är ju grunden till deras uppfödning.

Mvh,
Duvan

Jag och Xanders uppfödare mailar varandra lite så och då. Fast vi babblar på om allt mellan himmel och jord.
Hon blir i alla fall jätteglad när jag mailar och skickar bilder på Xander och hon får "följa" oss. Skriver efter varje utställning typ och när något speciellt hänt kanske eller om det är något.

Och hon skriver vad som händer hemma hos dom, hon äger båda xanders förräldrar osv... Kul kul!

Bara för att inleda kan du ju skriva typ

"Hej hej. det är jag som skriver, xxxx - jag som köpte xxxx av er. Jag ville bara skriva och berätta lite hur det går och vad vi har gjort och lite sånt......"

Uppfödare bukar bli glada när man skriver!
Jag har även skrivit och rådfrågat xanders uppfödare ett par gånger, jag tror hon uppskattar det också.
Fast så vet hon hur nojig jag är också och att om jag inte får svar fort av henne så har jag redan hunnit ringa veterinären, hehe :D

När Nova var lite så skrev jag ett par mejl till uppfödaren och berättade om allt.
Jag skrev det som om det var Nova som berättade och det gjorde det lätt att berätta samtidigt som det blev roligt att läsa.
Mycket uppskattat!!!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka