skriva kontrakt

Ravishing

Trådstartare
Hur har ni gjort vid skrivning av kontrakt? Jag ska ev. köpa en ny häst, eller, jag ska det om den går igenom bes. på fredag. Vi vill skriva kontraktet på fredag så vi vet att hästen inte säljs till någon annan, vi ska stå för bes. och röntgen och vill veta att hästen liksom är "vår" då.

Säljarna vill nämligen fixa allt med pengar och kontrakt vid leverans. Jag tycker det är jättekonstigt då vi ska lägga ner flera tusen på att besiktiga hästen och självklart vill vi ha papper på att den är vår så fort besiktningen är klar...

hur har ni gjort?

Sv: skriva kontrakt

Jag skulle aldrig skriva på papper innan besiktningen är klar!!
Om hästen inte går igenom, så har ni redan köpt den? Verkar dumt...

Varför har säljarna så bråttom?
Reser de lång väg med hästen? Erbjud er i så fall att åka till DEM efter besiktning för att skriva kontrakt, så slipper dem köra.

Men jag skulle inte skriva på nått innan vet. har kikat igenom!

Jag säger tvärt om jag hade inte kostat på en besiktning om inte avtalet var klart innan. D v s att papperna var skrivna. Men det hade också stått i avtalet att det gällde under förutsättning att hästen gick igenom besiktningen utan anmärkning.

Jag säger tvärt om jag hade inte kostat på en besiktning om inte avtalet var klart innan. D v s att papperna var skrivna. Men det hade också stått i avtalet att det gällde under förutsättning att hästen gick igenom besiktningen utan anmärkning.

Jag hade också velat ha avtalet klart innan jag lägger pengar på en besiktning. Men med en paragraf att kontraktet blir ogiltigt om jag inte accepterar veterinärbesiktningens resultat.

/Camilla

jag hade velat skriva på pappren innan besiktning eftersom det är ni som ska stå för en hel del kostnader. Men självklart med punkten att "köpet genomförs endast om hästen genomgår besiktningen utan anmärkning"

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka