Skrittmaskin tips och råd.

quigley

Trådstartare
Jag funderar på att införskaffa en skrittmaskin men har absolut ingen erfarenhet på den marknaden. Jag vet enligt forum reglerna att man inte får göra reklam osv. Men ni som har skrittmaskin eller står på en anläggning med skrittmaskin kan väl skriva om ni är nöjda med den ni har och saker man bör tänka på.

Den jag har tänkt mig är till fyra hästar och 16m i diametern. Är det för litet?

Tacksam för svar.

Sv: Skrittmaskin tips och råd.

Skrittmaskin är jättebra. Vi har en på stallet, vet ej vilket märke det är dock.
Ska du inte ha den till konvalescenter så klarar du dig nog med en 16 m. Det kan däremot vara lite litet om du ska ha sjuklingar gående där. Då brukar man förespråka minst 20 m.

Okej. Det var nog tänkt till både och. De blir ju halta ibland. Du har inte lust att kolla vad det är för märke och pm:a det till mig?

Men jag får fortsätta leta då. Se om jag hittar någon som är 20m diametern.
Tack så mycket.

Ingen annan som har skkrittmaskin?

Vi har! Pm:ar dig vilket märke.
Den är 16 m i diameter och jag trodde först att det skulle bli väldigt lite men det fungerar utmärkt, vi hittade vår maskin beg så vi valde att ta denna trots 16 m då den var så pass dyr att köpa ny.
Om inte du har ett rent konvalescent stall tycker jag 16 m är helt ok mått för normala ridhästar att gå i ca 30 min 4-5 dgr i veckan.

Köpte en i höstas. 16m med plats för fyra. Den vänder var 10e minut men det kan man själv ställa in, steglös hastighet.

16 meter är ganska stort och det fungerar väldigt bra för mina hästar. 20 meter är ännu bättre och de nya modellerna som är avlånga så att de får raksträckor är ju bäst men kostar därefter.

Hade en kille som tog bort matjorden och grävde hål till fundamentet. Vi gjorde staketet själva. Ca 80 djupa hål till stolparna, mycket jobb men det blev fint. Han jag köpte maskinen av installerade den. Se bara till att du har väldränerat underlag som de går på annars kan det bli sörjigt på vintern.

Min maskin kostade ca 37.000 + moms men man får nästan räkna med lika myket till för allt annat såsom grävning, betong till fundamentet, underlag, virke till staket och elektriker.

Jag är supernöjd med min. Mina hästar går varje dag i 40 minuter på morgonen och de är mycket lugnare i hagen och springer inte som de gjorde förr. Överskottsenergin försvinner.

Det fanns där jag jobbade förut.

Himla smidigt att ha, alla tävlingshästar gick i den varje morgon innan hagen.

Vi hade en med 6 platser i har jag för mig, bra att ha så pass stor att man kan ha ett tomrum emellan varje häst, då hade man säkerheten i att inte 2 hästar kom i samma "fack" om någon skulle bromsa sig genom grinden, vilket hände någon gång.

Vill du ha tips på försäljare så skicka ett PM.

Okej. Vad skönt att höra att 16m räcker. Området som är tilltänkt är ca 20*20 så det vore perfekt om den passade där.

Så du annvänder den varje dag och känner dig hjälpt av den? Vi funderar kring om man verkligen kommer annvända den så mycket som man hade tänkt sig. Men blir det en lättnad i arbetsbördan är det guld värt.

37.000 var endå inte så farligt. Jag har tittat lite på nätet och alla de var dyrare.

Du får gärna PM:a om märke/inköpsställe.:bow::bow:

Köpte en i höstas. 16m med plats för fyra. Den vänder var 10e minut men det kan man själv ställa in, steglös hastighet.

16 meter är ganska stort och det fungerar väldigt bra för mina hästar. 20 meter är ännu bättre och de nya modellerna som är avlånga så att de får raksträckor är ju bäst men kostar därefter.

Hade en kille som tog bort matjorden och grävde hål till fundamentet. Vi gjorde staketet själva. Ca 80 djupa hål till stolparna, mycket jobb men det blev fint. Han jag köpte maskinen av installerade den. Se bara till att du har väldränerat underlag som de går på annars kan det bli sörjigt på vintern.

Min maskin kostade ca 37.000 + moms men man får nästan räkna med lika myket till för allt annat såsom grävning, betong till fundamentet, underlag, virke till staket och elektriker.

Jag är supernöjd med min. Mina hästar går varje dag i 40 minuter på morgonen och de är mycket lugnare i hagen och springer inte som de gjorde förr. Överskottsenergin försvinner.

Puttar upp lite.

Alla som har erfarenhet av skrittmaskin kom med så mycket synpunkter ni kan:bow::bow::bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 144
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38