Sv: Skrikande kanin?!
Det beror nog på hur man menar med själv? Du är säkert en som är med dina kaniner mycket och pysslar mycket med dem? Eller? Om man inte gör det och de tillbringar mycket tid helt allena och de dessutom har tråkigt, så får EN DEL beteendestörningar. Det gäller ALLA flockdjur.
Sedan skriver du, MINA bor själva? Har du flera kaniner i samma utrymme, men i egna burar, så är de inte själva
? De känner lukten av varandra mycket väl.
Det är ju så att många kaniner tillbringar mycket tid ensamma. De flesta människor jobbar och när de väl är hemma så kanske de inte har tid med mer än att fodra? Därför har inte JAG kaniner idag för jag vill inte bara fodra dem i så fall
. Nu vet varken du eller jag hur TS har det med sin, men jag känner TS personligen och vet att hon jobbar mycket. Dock tror jag nog att kaninen hon har får det den behöver
.
Jag bara fick känslan av att hennes kanin förmodligen blev jätteglad när de kom? Kanske hade han suttit ensam länge under dagen? Jag fick inte ihop det bara att han först skulle skrika utan synbar anledning (att han skulle vara skadad) för att sedan gå över till att knorra och låta? Det är dessutom en (om jag inte missminner mig) tam, social och ganska orädd kille (om han inte har ändrat sig på senaste tiden TS?)
Självklart ska hanen vara kastrerad om man sätter in en kastrerad hona. Annars blir det som du säger synd om honan
. Han har sina könsdrifter kvar och hon inga = typ våldtäkt hundra gånger om dagen
Till TS! Har han gjort så förut eller igen efter den gången du skriver om?
Egentligen spelar det inte så stor roll. Huvudsaken är ju att han har slutat nu. Varför han skrek den gången kan man ju analysera sönder hur mycket som helst
För ATT han skrek, det vet vi *skrattar*