Skratt skratt!

Sv: Skratt skratt!

Jag kan inget om skydds och dess poäng. Så jag ser ju inte :/
Är det för höga/låga poäng eller vad?

Grana som inte kan skratta än :)

Det var väl mest rasen som var lite rolig... Det är en Labrador... :)

Aha :)
Så långt tänkte inte jag, fast jag förstod det var en labrador.
Det skulle jag velat se :)

Undrar om det verkligen är rätt...

Godmorgon förresten :)

Mörrn!

Uppe i ottan *urk* Fast nu är det ju sovmorgon. Avskyr när man ska upp 5... *usch* Jag är ingen morgonmänniska. Men mina hundar är morgonhundar...

Eftersom rasdata får sina uppgifter från SKK, så är det sannolikt att den hunden faktiskt Var så bra.....Och vad har det faktum att det är en labrador, med saken att göra?
Det är ju inte en av dagens feta utställningslabbar som det gäller...

Bra och bra? Vet inte om jag tycker att det är rastypiskt.

Om du någonsin gått igenom rådatafiler från SKK så skulle du snart upptäcka att det alltid finns en viss risk för förväxlingar. Man använder inte samma fält och koder idag som för de riktigt gamla uppgifterna. Jag tror att det rör sig om 300.000 registrerade prov som sträcker sig från 1979...

Sv: Den här då?

Fast i det fallet vet jag att det är sant!!!

Det skulle vara roligt att ha sett dem. Undra om de var helt randiga, eller bara lite under magen, eller bara lite svagt, eller... Helt klart intressant att se den skulle det vara...

:confused: Kan inte labbar vara duktiga i bruks menar du??

/Gnist som tävlat bruks med labbe i unga år....

Jo jag tävlar själv i spår, men inte i skydd. Har du tävlat skydd med din?

Man ser i princip aldrig labradorer tävla skydd. Däremot finns det rätt många inom exempelvis spår.

Jag vet inte om det är direkt önskvärt med en labbe som går bra i skydd. Den lär inte vara direkt rastypisk.

Med tanke på att den hunden levde för 20 år sedan, så är väl frågan om den är rastypisk ointressant..Den gick dessutom inte i avel.

Eftersom rasdata får sina uppgifter från SKK, så är det sannolikt att den hunden faktiskt Var så bra.....QUOTE]

Det var det här jag reagerade på. Jag vet inte om jag skulle kalla en labbe som är framgångsrik i skydd för bra. Bra i skydd förvisso, men kanske inte i allmänhet.

Och om det är intressant eller inte avgör inte du.

Shysst av forumets moderator att upplysa en användare om att dennas åsikt inte är vatten värd i vissa frågor :smirk:

:idea: Vilken tur att jag inte är någon känslig liten fjant då :cool:

Alla inlägg som inte är undertecknande specifikt med moderator skirver jag helt som privatperson och faktum är att ingen annan än jag avgör vad som är intressant för mig.

Oavsett du skriver som "privatperson" eller som moderator, så är din åsikt i allmänna frågor inte mer värd än min...
Och i detta fallet så är Min åsikt att om En hund som levde för 20 år sedan, var bra i skydd är totalt ovesäntligt I dag. Speciellt, då den hunden inte ens gick i avel.
Hade han gått i avel, så hade det möjligen varit intressant att diskutera vad han tillförde rasen och om det isf var positiva/negativa egenskaper..

Sant att ingen åsikt är mer värd än den andra, men om något är intressant kan bara var och en avgöra. Det är ingen avhandling där man kan ifrågasätta relevans för ämnet.

För övrigt anser jag att intresset ur avelssynpunkt bara skulle försvinna om det även visade sig att syskon eller föräldradjur inte heller de gick mer i avel. Hans föräldrar producerade ju bevisligen en hund som kunde gå skydd och man kan ju undra om det har kommit fler från de linjerna.

Inte alls omöjligt att en Labrador kan ha startat skydds och blivit uppflyttad. Har själv en kompis vars flat var riktigt duktig i skydds, den kom dock aldrig till start av olika anledningar (som ej var relaterade till hundens kapacitet).

Liknande trådar

L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 344
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar