Skräpjocke som äter sten

Poisonous

Trådstartare
Ailu har börjat äta enorma mängder grus och sten.
En del säger njursjukdom, andra säger vitaminbrist, några säger hungrig, några säger ofog.

Vad säger ni?

Sv: Skräpjocke som äter sten

Visst är det han som skadat benet?

Då säger jag att det inte är så konstigt att hundarna börjar med konstiga beteenden för att roa sig när man har benet i gips och livet är ganska trist :)

Har en bekant vars hund käkade sten/grus.
Vet inte varför just han fann det delikat, men det blev till att åka till vet. och operera ut då de inte följde med ut den naturliga vägen.

Ja det är han :)

Glam: Ja, här följer de med ut iaf. Märkts flera gånger då de hänt ngn olycka inne.

Håller med.

Sambons hundar åt sten när de bodde i tråkig hundgård och inte jobbade så mycket. En mer stimulerande vardag och större gård så har de slutat helt med sånt.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 288
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
573
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V