Skor på hundar?

verrdogan

Trådstartare
Va tycker ni om att ha skor på hundar?
Inte för att de ska va gulligt för de tycker jag är hemskt. Men om man har en hund som fryser som en tok om sina små tassar. Va gör man då?
Vill ju inte göra honom till åtlöje heller.
Hjälp?!
 
Sv: Skor på hundar?

Jag gillar inte dessa hårda hundskor som finns på marknaden, alltså hundskor som ser ut som "riktiga" skor. Har aldrig sett en hund som går vettigt i sådana.
Till min Dvärgpinscher som väldigt lätt får köldkramp använder jag istället samma modell som man kan se på många slädhundar, det är som små fleecetofflor med kardborreknäppning. Fungerar kanonbra. Så vore jag du skulle jag testa det.
 
Sv: Skor på hundar?

Jag gillar inte dessa hårda hundskor som finns på marknaden, alltså hundskor som ser ut som "riktiga" skor. Har aldrig sett en hund som går vettigt i sådana.
Till min Dvärgpinscher som väldigt lätt får köldkramp använder jag istället samma modell som man kan se på många slädhundar, det är som små fleecetofflor med kardborreknäppning. Fungerar kanonbra. Så vore jag du skulle jag testa det.

Finns de nån sida ja kan hitta dom på? Va in på fashionfordogs å kollade. men ja tror de mest va vanliga skor, vilket ja tycker är urlöjligt
 
Sv: Skor på hundar?

Jag vet faktiskt inte om det finns någon internetsida där man kan beställa dom, testa att googla på draghund eller dyl. så kanske det dyker upp.
Jag hade turen att hitta dom i en djurbutik, har du kollat hos djurbutikerna i din närhet? Om inte annat kanske dom kan beställa hem.
 
Sv: Skor på hundar?

Jag vet faktiskt inte om det finns någon internetsida där man kan beställa dom, testa att googla på draghund eller dyl. så kanske det dyker upp.
Jag hade turen att hitta dom i en djurbutik, har du kollat hos djurbutikerna i din närhet? Om inte annat kanske dom kan beställa hem.

Ja får gå in å fråga i djuraffären här. har du sett dom på fashionfor dogs?
 
Sv: Skor på hundar?

Men gud vad bra, det är ju precis såna jag sökt både till Julie och Harry! :)
Julie fryser förfärligt om tassarna och Harry har problem med att han får torrsprickor i tassarna när det är kallt och han får jätteont när man är ute och går och haltar fram. Tassarna smörjs med salva men han hade nog uppskattat små sockar också. :D
 
Sv: Skor på hundar?

Jag tycker man bara ska ha skor ifall det verkligen behövs!
Lite elakt att sätta på en hund det utan andledning
 
Sv: Skor på hundar?

Är det någon i den här tråden som skrivit någonting om att ta på hunden skor bara för att?
 
Sv: Skor på hundar?

Jag har "skor" till min hund. Han får fruktansvärda sprickor och köldkrämpor och kan inte gå om snön har frusit.
Det är inte roligt att få bära en hund (30 kg) tillbaka till bilen för att han knappt kan gå.
Jag har märket "ruffwear" till honom och dom sitter kanon. Hade ett par andra till längre och dom åkte ner hela tiden så han snubblade på dom, och sedan halkade han också om han skulle uppför en brant backe, men ruffwear har en gummisula vilket gör att han får bra grepp och kan hoppa och leka utan och snubbla eller halka.
Han har blåa skor och ett blått vinertäcke :) .
 
Sv: Skor på hundar?

Jag har dessa till min schäfer (i rött då)
http://www.obtrack.com/muttluks/product_02.html

Tycker att de är skitbra,sitter perfekt och stilla på tassarna och stör inte min hund det minsta! Är dessutom Lätta att sätta på och hålla rena.(hittills är mina fortfarande som nya,trotts sina ca 1½ år på "nacken" )

Schäfern får ha dem på sig oftast när vi är ute och cyklar på tex sommaren,så att han dels inte sliter ut sina drampdynor på asfalten och för att inte heller "bränna" dynorna på den varma vägen.
Men sen får han även ha dem på sig ibland under vintern,om han ska med ut till stallet/ridtur där vägarna tex. är saltade...brukar använda tassalva,men det är inte alltid lika effektivt som dessa skor:D
 
Sv: Skor på hundar?

Jag är helt emot all form av hundkläder för att det är "sött" eller "mode", men fryser hunden om tassarna är det klart den ska ha skor :)
Låter mysigt med fliestofflor, men blir de inte dyngsura så fort det töar (men då kanske de inte behövs?)?
 
Sv: Skor på hundar?

Och den hunden vill du avla på som har så dåliga trampdynor att den varken tål salt eller asfalt.En hund med bra trampdynor ska inte ha några som helst problem o springa på asfalt eller känna av saltet.

dåliga trampdynor är genetiskt så det ska man inte avla på + att din hund har en dålig mage. MMM vilken avelshane du har :rofl:
 
Sv: Skor på hundar?

Vi har draghundar och jag brukar sy tassesockarna själv eftersom de ofta försvinner i snön, eller nöts ut efter ett par vändor. Fleece och kardborrband funkar bra i ren snö. Kardborrband är dyrt så det brukar jag försöka sprätta av och ta rätt på. Gamla fleecetröjor har man ju i regel gott om så det blir ofta billigt.
När de drar hårt nöter de sönder tassarna eftersom preparerade spår är jäkligt hårda.
 
Sv: Skor på hundar?

Och den hunden vill du avla på som har så dåliga trampdynor att den varken tål salt eller asfalt.En hund med bra trampdynor ska inte ha några som helst problem o springa på asfalt eller känna av saltet.

dåliga trampdynor är genetiskt så det ska man inte avla på + att din hund har en dålig mage. MMM vilken avelshane du har :rofl:

För din vetskapsskull (herr "jag vet allt") så är det projektet nerlagt sedan över 1 år nu:smirk:
Varför? Jo för att jag i dagsläget Vet mkt bättre än vad jag gjorde då,och det min kära vän-är Helt Utan dina "råd".

Sen kan jag även tillägga att skorna är mer i förebyggande syfte (borde nog ha skrivit det redan i första inlägget) OCH-du vet mkt väl att min hund är en omplacering = han är ej handplockad utav mig,därav uppfyller han inte heller alla de "krav" jag vill ha hos en hund..

Men Nu är det så att jag råkar honom i min ägo sedan 3 år tbx,jag visste som sagt inte bättre när jag/vi väl tog han-vilket jag Faktiskt redan skrivit i andra trådar (ALDRIG mer en "omplacering"!) och trotts alla hans brister så älskar jag han,Han är ju faktiskt min lilla skithund:love: ;)

Men JUSTE! kom nu på att dina hundar är ju helt felfria/perfekta (som vanligt) enligt dina meningar,men egentligen-du lär ju knappast kunna avslöja den minsta lilla brist som ngn utav dina hundar har-för du kan ju knappast erkänna dem för dig själv:smirk:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: Jeps
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 780
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp