Skor eller botts

P

PÅLLE

Hej är ny på buke vill komaikontakt med fålk somm anvender botts minst fyratimar dagligen det ja vill veta är håll bar het och omm hästen får skav och andara pro blem mvh

Sv: Skor eller botts

Min har haft boots på en hov dygnet runt på betet och kommer ha det när han är ute på dagen nu. Inga problem med skav men man får ju kolla så det är rent och hyffsat torrt under.

Jautrykte mej nog lite otydligt jamena minst fyratimars arbete omm dan allså dravangn eller arbeta iskogen distansridning villveta hollbarhet och omm det är lätt att få skav eller andra problem mvh

Senast ändrad av en moderator:

Klarar dom av att ha det dygnet runt ska dom nog klara av att ha det fyra timmar. Men det är ju bara att hålla koll om det blir skav eller inte.

Nu tog ja det somm ett minmum krav hellst ska det fungka hella dan då ja skör med paret har ja ingen lust att plåka av stup ikvarten ärdet någon somm provat mvh

Det bästa är ju att du sätter på hästen botsen en hel dag i hagen, och kollar till han ibland då ser du om det blir skav eller inte

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 840
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 493
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 525
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka