Men jag ser inte poängen med att strejka.
OPINIONSBILDNING.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag ser inte poängen med att strejka.
Jo det gör det; i förlängningen. Först strejk, sen uppmärksamhet, sen debatt, sen Davos. De lyssnade.Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Återigen så hänger du upp dig på skolan. Verkar i mitt tycket sm ren hangup. Varför är just det att hon - med skolans godkännande - inte tillbringar de där få timmarna i skolbyggnaden så upprörande??Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Hon tog för övrigt tåget till Davos. Så ingen går runt och tror hon flyger land och rike runt i onödan.Jo det gör det; i förlängningen. Först strejk, sen uppmärksamhet, sen debatt, sen Davos. De lyssnade.
https://www.theguardian.com/environ...ta-thunberg16-urges-leaders-to-act-on-climate
Men hur kan du fortfarande inte förstå det här? Du är ju en fullkomligt normalintelligent person så varför är det här så omöjligt att förstå? Du har ju fått det förklarat hur det hela fungerar. Ingen har hävdat att skippa skolan x dagar = y påverkan på miljön så varför fortsätter du på det spåret?Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Det skrev jag tidigare, tyckte också att det var en bra upplysning när man nu ska vara småsint mot den här tjejen.Hon tog för övrigt tåget till Davos. Så ingen går runt och tror hon flyger land och rike runt i onödan.
Missade det.Det skrev jag tidigare, tyckte också att det var en bra upplysning när man nu ska vara småsint mot den här tjejen.
Jag tycker det är en ganska meningslös gest. Vadå strejk för miljön? Det hjälper inte miljön.
Suck. Igen, jag tycker att debatten är jättebra och har inget emot den. Jag tycker bara inte att skolk är rätt väg att gå. Jag jobbar på en skola och hör hur ungarna resonerar. De tänker inte på miljön kan jag ju säga.
Men tror du att någon tror att skolk generellt förbättrar miljön? Återigen: hur kan du fortfarande inte förstå? Har du läst länkarna och inläggen som förklarar?Suck. Igen, jag tycker att debatten är jättebra och har inget emot den. Jag tycker bara inte att skolk är rätt väg att gå. Jag jobbar på en skola och hör hur ungarna resonerar. De tänker inte på miljön kan jag ju säga.
Nej jag tror inte att skolk förbättrar miljön. Jag har sagt motsatsen. Jag tror det är dåligt för miljön att ungdomar inte utbildas.
Och jag hör ungdomar tycka att de borde slippa skolan "i miljöns namn". Är det bra?
Men det är ju inte hennes fel? Återigen (det har redan skrivits i tråden): hon ansvarar knappast för vad andra gör.Nej jag tror inte att skolk förbättrar miljön. Jag har sagt motsatsen. Jag tror det är dåligt för miljön att ungdomar inte utbildas.
Och jag hör ungdomar tycka att de borde slippa skolan "i miljöns namn". Är det bra?
Hon slipper dock inte skolan. Hon gör allt sitt skolarbete. Hon utbildar sig. Vad är problemet?
Men alltså det här kan vara det tramsigaste jag läst på länge. Är du medveten om att skolk existerat innan Greta?Nu syftade jag på ungdomar, inte specifikt Greta
Nu syftade jag på ungdomar, inte specifikt Greta
Nej jag tror inte att skolk förbättrar miljön. Jag har sagt motsatsen. Jag tror det är dåligt för miljön att ungdomar inte utbildas.
Alltså hela den här diskussionen är helt absurd.
Var läser du att det propsas på att ungdomar skall skolka för miljön?