fourlegs

Trådstartare
Ni som tränat in detta hur började ni för att lära hästen? (jag är på marken alltså) Hur får ni hästen att förstå att den inte ska ta ett steg bakåt?

Upptäckte detta påfund idag på Bentkursen, alla började lite så. Eller ja, hästen fick iaf flytta vikten bakåt stillastående o sånt.

Gissar friskt att man lär dem lite i taget? Ska se om mitt djur fattar :D

Ni som tränat in detta hur började ni för att lära hästen? (jag är på marken alltså) Hur får ni hästen att förstå att den inte ska ta ett steg bakåt?

Hästen måste vara befäst i formgivningen och svara fram till bettet och förstå böjning för att det ska bli bra.

Man börjar med att bara be om en minimal viktförskjutning mot bakdelen. I början är det väldigt lite man kan be om utan att de tror de ska backa.

Man kan också med fördel ha lärt in touchering av bakbenen på så vis att man kan be dem gå fram ett i taget.
Då kan man be om mer än om man inte skolat in det.

Hittade denna jätte gamla tråd här. Ville bara säga att jag faktiskt lekt fram nånting som liknar skolhalt. Vi gör det ur piaffen. Det blev till av en slump faktiskt, jag ville träna min häst att ta mer vikt på bakbenen i piaffen och helt plötsligt blev det skolhalt av detta !! Det är inte perfekt på nåt vis, men ändå. :D

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 265
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Squie
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: MiniLi
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka