Sköldpaddskissar?

Sv: Sköldpaddskissar?

Jag har alltid velat ha en sköldpaddsfärgad katt, men har haft en svart och vit. När han blev 17 år vandrade han vidare och jag blev kattlös. Jag ville så gärna ha en kattunge, men inte fick jag det för mamma (bodde hemma då). Plötsligt en dag fick vi syn på att en av granngårdens katthonor fött tre ungar i vår vedbod. Denna familjen struntar totalt i om katterna förökar sig hej vilt, så jag tog ungarna..

Två av dem var sköldisar, en svart. Men direkt när jag såg den med mest vitt blev jag kär! I samma veva skulle jag flytta hemifrån och bli sambo och det fanns därmed möjlighet för mig att äntligen få min efterlängtade sköldpadda, som heter Freja:

18194373.jpg

18194372.jpg

Som mycket liten:
11711019.jpg

11711037.jpg

11562529.jpg

Syrran hennes, som jag hittade ett underbart hem åt:
11562319.jpg

*lånar knapp*

Vi har bara kattpojkar, däremot har svägerskan två stycken paddor, en blå och så Lillkatta på bilden:

20024493.jpg

hade varit jättekul att se bilder på er knasterkopia :)
Knaster är den vackraste flicka jag vet :)

Hej! Jag är ny på forumet och när jag såg denna tråd så måste jag svara =) Sköldpaddor är så vackra. Jag har en nu och har innan henne haft en liknande.

Min första:
thea1_1209198921.jpg

Min nuvarande med samma namn Thea:

theahammare_1208200552.jpg

thea_5_1205501602.jpg

thea_9_1205501638.jpg

Hon är lite speciell min Thea :)

Jag har 2 stycken syskon som är sköldpaddor :love::D
men bildernas kvalite är inte så bra men hoppas ni ser endå :p

Ginny

DSC01164.jpg

bailey

DSC01165.jpg

båda :love:

DSC01160.jpg

MIn sköldpadda har nyss fått kattungar en till en tre färgad (kanske sköldpadd) en hel orange och en svartvit<3 Supersöta:love:

Underbart vad många olika färgkombinationer och teckningar sköldpaddor kan ha!! :love:

Jättekul med alla bilder som kommit upp i denna tråd!
Jag ser och njuter :d

kl

Den 2:a juni hämtar jag hem min Häxa :bump: Det blir min första egna katt.

Sen kommer hon att bo med 2:åriga Grisen, som ägs av Gustav1

Blåsköldpaddan Mormor Vädervax. Sorry för dåliga (webcam)bilder... De är klickbara.

*kl*
Min vackra S*Nikopeja's ManikeNeko Lenora, till vardags Nora, en sibirisk katttjej på 11 månader

IMG_0012.jpg

Katterna041.jpg

Häftigt med olika färger på ögonen!!
Men tsss, är nog första gången jag sett en katt i en jacuzzi ;)
Saknar hon vattnet månne? :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag kommer att synas här under katt då och då framöver då vi äntligen bestämt oss för att skaffa katt! Någon som vet den rätta...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: eyz
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama