Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla skogsmullar!
Var ett bra tag sen jag uppdaterade mig här så det är väl dax nu kanske.
Det har hänt en del på min front. Min tjej som ju i vintras blev sparkad och hamnade på Ultuna har läkt bra och är fullt frisk igen. Vi har dock kämpat en hel del med hennes självständighet när hon är själv både vid markhantering och vid ridning. Det har varit en kamp på flera vis när vi väl fick börja jobba som vanligt igen i slutet av april. Hon gillar verkligen inte att vara ensam varken i stallet eller när man rider. Vad jag än försökt med så verkar hon inte vänja sig så det har blivit några vändor i skogen där jag slitit mitt hår och gråtit av frustration och ibland fått leda hem henne pga av att vi kan ha mött något hon blir rädd för eller liknande. Ibland har det gått bra att rida själv på ridbanan men hon är absolut lättast att rida om man har sällskap och om det inte händer något runt omkring ridbanan........
Vi har haft regelbundna träningar med hennes förra ägare som är mycket kunnig och då har hon varit bra de flesta gånger. Men jag började väl inse mer och mer sista tiden att det här funkar inte. Hon blir spänd så jag blir spänd ..och då blir ju hon ännu spändare och så har vi hamnat i en ond cirkel.... Till slut erbjöd sig förra ägaren att jag fick flytta tillbaka henne dit vilket jag nu har gjort efter mycket ångest över mitt misslyckande som hästägare.... Nu när hon är tillbaka där hon alltid har sällskap så funkar hon bra igen och till och med bättre än innan hon såldes till mig.... Som det ser ut som blir hon återköpt till verksamheten för hon funkade ändå bra där och tycks vara väldigt nöjd med att vara tillbaka nu på prov. Så jag står utan häst igen....och vet inte hur jag ska gå vidare....törs jag satsa på en ny häst och i sådana fall en islandshäst eller ska jag leta efter något annat? Ska jag ha en häst alls efter allt som hänt med de 2 jag ägt hittills?? Törs jag tro på att det denna gång ska gå bra och jag får den där vännen för livet som jag vill ha??
Om någon passat era hästar dom går på bete (tillsyn, vatten och sprayat dom) i 3 dagar, hör ni inte av er till den personen och stämmer av att allt varit ok och så säger ett tack?
Vad roligt! Jag är också hopprädd men har faktiskt insett att min ponny hoppar riktigt bra och säkert framförallt så har hoppat lite i skogen, och någon gång på bananhar visst uppdaterat dåligt men varit på semsster å liknande.. men igår så hoppade jag igen.. hela 40 cm hahaha.. från att vara hopprädd till 40 är ganska bra tycker jag.. minn häst är bäst så ska öka lite till i veckan..=) idag blir de en l¨ång härlig tur i skogen på en ny väg som jag ska lära mig.. med tjejerna i stallet..=) känns verkligen såååå superskönt att ha hittat ett stall däe jag trivs.. både med människor å skötselsätt å allt.. stallägaren tänker precis som jag=)