Skjuten varg

Kan vara din stadsjägare som har gjort en insats.
Jag tror du kanske inte förstod min poäng med inlägget.
Blev själv smittad av rävskabb efter att våra hundar fick det för många år sen och det var rent ut sagt vidrigt, då behandlades vi ändå omgående:crazy:
Rävskabb på människa är så kallad skenskabb, eftersom de inte kan överleva och föröka sig på människa så brukar det handla om utslag som bara håller i sig så länge man behandlar sina hundar. Men jag förstår känslan av vidrighet.

Både Lo och Varg riskerar uppslag av skabb när individtätheten blir för stor. Det lär inte utrota dem men under en tidsperiod kommer många individer att dö en långsam plågsam död.
Samma som med räven när det är för många av dom så blir det garanterat skabb och många stryker med

Samma som med räven när det är för många av dom så blir det garanterat skabb och många stryker med
Det gäller väl allt levande.Både växter och djur. Ett hönseri, ett sugg-stall eller en monokultur är alltid känslig för inkommande sjukdomar. Samma sak när en art uppnår en viss täthet...som exempelvis människa...går bara och väntar på nästa större pandemi :(

Det gäller väl allt levande.Både växter och djur. Ett hönseri, ett sugg-stall eller en monokultur är alltid känslig för inkommande sjukdomar. Samma sak när en art uppnår en viss täthet...som exempelvis människa...går bara och väntar på nästa större pandemi :(
Det är naturen som sköter överbefolkningen av alla djur på sitt sätt men hålls den efter så slipper man sådana problem .Men mänskligheten drabbas av cancer . aids och resistenta bakterier så en pandemi är nog bara att vänta

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat