Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Jag jobbar också på förskola, och det finaste något barn sagt mej va:
Jenny, du luktar så gott, du luktar som polen i Egypten på kvällen...
O 4 år

Och när vi serverade taco skrek ju alla; jag vill ha, Jag vill ha...
Då sa jag: Jag vill ha en egen måne.
Så vände jag mej till J och frågade vad hon ville ha, då svarade hon:
Jag vill ha en egen sol....
3 år

Mitt barnbarn T 3 år kör med "vill inte mej" så fort man frågar något.
Så nu är det mycket som är Vill inte mej här hemma...

* Jenny *

kl

Haha, underbart!

Här är en till förskollärare. Man hör så mycket underbart :D Några kommentarer:

"Vem är det som målat himlen blå?"

"Jag hatar mitt huvud! Det tänker så mycket!!!"

-När jag var liten... då låg jag ju i mammas mage.
-Ja, det stämmer, svarade jag.
-Men... kan man åka ner i benen då?
:D

Barnen lekte och en pojke hade bara en vante på sig, varpå jag frågade:
-Varför har du bara en vante?!
-Jag är ju Eric Saade (suckar).

Min lillasyster när hon var liten:
-Mamma, jag vill ha en sån!
-Nej, det är för dyrt.
-Men det är bara att gå till bankomaten och hämta mer pengar!

Mitt ena barn gick på pyttedans när hon var 2-3 år. Hon kunde inte säga pytte så hon kallade det för pippidans. Min sambo å jag turades om att följa med henne på dansen. En dag utbrast hon: pappa brukar gå på pippadans. Det lät så roligt men sambon tyckte det var skämmigt.

En annan gång skulle hon lära ena katten att spela munspel. Hon satte katten i knäet (väldigt snäll å barnkär katt) och kattens ben spretade åt alla håll. Hon drog munspelet över kattens mun flera gånger med sträng uppmaning: "men blås då, du måste blåsa".

Dom kan komma med väldigt tänkvärda frågor också, till exempel som systersonen frågade:
- Hur lång tid tar det för en komet att åka runt jorden - i slow motion?

Och brorsdottern: - Varför har man flickor inomhus? (det blev en klassiker som maken brukar citera när jag är omöjlig)

Grannens lillpojke ville konversera vid en middagsbjudning: - Tycker du om folk som äter snorkråkor? :crazy:

KL
Jag var på banken, mycket viktigt möte med högt uppsatt bank-dam, jag skulle be om ett lån. Damen var mycket prydlig och korrekt - och välsminkad.

Under tiden studerade min 3-åriga dotter damen mycket ingående. Så sa hon: -Vet du om att du har samma färg på läppstiftet som på dina naglar - hur gammal ÄR du egentligen??

Det komiska var att damen blev alldeles ställd och svarade inte, bara fnittrade lite nervöst. (Men jag fick lånet i alla fall ;-)

KL

Hoppar in en sväng från ÄU. Har inga egna småttingar annat än fyrbenta men fick höra det här av min gummimamma efter hon varit på ICA och handlat en sväng.

Det var lite rush och en mamma + barn ca 3år står i kön bredvid min gummimamma. Barnet är lite grinig och mamman frågar om hon inte kan få en puss. Varvid barnet svarar:
Nej, för du har haft pappas k*k i munnen!

Lite jobbigt kanske... :grin:

Följande fick jag höra för flera år sedan, minns inte av vem. I vilket fall:

Barnen sa till mamman att de visste att hon och pappan "gjort det" tre gånger.

-Hur vet ni det? frågade mamman.

-Jo, vi är ju tre barn och då har ni ju gjort det tre gånger.

-Det är inte säkert att det blir barn varje gång, förklarade mamman.

-Va?! sa barnen förskräckt. Kan det bli vuxna också?!

KL

Hoppar in en sväng från ÄU. Har inga egna småttingar annat än fyrbenta men fick höra det här av min gummimamma efter hon varit på ICA och handlat en sväng.

Det var lite rush och en mamma + barn ca 3år står i kön bredvid min gummimamma. Barnet är lite grinig och mamman frågar om hon inte kan få en puss. Varvid barnet svarar:

Väldigt troligt...inte :-)

KL

Låter väldigt underligt att en 3åring kläcker ut sig något sådant.
Fel på uppfostran ? Ja de tror jag..
Om inte annars bör ungen byta dagis eller ungänge...

KL

Det där är en vandringssägen som var igång redan för tjugo år sedan ;)

*kl*

inte så kul kanske, men otroligt charmigt....

Min matilda, 2 år och 5 månader har en kusin som är 6 månader äldre, han blir alltså 3 om en månad.
Under påsk var Lucas här med sin mamma (min syster) och pappa på middag och efter maten fick barna en varsin zooask och vi satte på en film till dom.

Barna sitter tyst och stilla i soffan och vi sitter i köket och helt plötsligt hör vi följade:

L: "Är det gott Matilda?"
M: "Jaaa....."
3 sek tystnad.
M: "Ä dä gott Lucas?"
L: "Jaaa....."
fortsatt tystnad.

goa ungar! :love:

å apropå förskolelärare!
en vän till mig jobbade som det och ett av hennes barn berättade, out of det blue och mycket allvarligt att hennes pappa hade en ätte-ätte-tor nopp.
hennes snyggo-pappa var lyckligt ovetande om dotterns avslöjande när han kom för att häma henne på eftermiddan, medans min vän hade stora problem att hålla sig allvarlig. :D

Senast ändrad:

knapp

Ingen unge jag känner personligen men som stod bakom mig i kön till Gallerix ett par dagar före jul:

- Pappa, kan jag få de här (håller fram ett paket klistermärken)
- Nej, inte idag
- Men pappa, jag vill!
- Nej, det är ju snart julafton. Man kan inte få saker hela tiden.
- Men jag vill ha dessa!
- Nej.
- Men, varför finns de då? :idea:
- Öhm.

Det blir en kort paus innan pojken fortsätter tjata, nu med tårarna stigande i ögonen.
- Snälla pappa, kan inte jag få dessa?
- Nej, det är snart jul och då får du massa fina grejer.
- Men jag vill inte ha något annat! Jag vill bara ha dessa!
- Va? Vad sa du?
- Jag vill bara ha dessa!
- Så, du vill bara ha klistermärkena och inga julklappar?
Pojken hejdar sig och man riktigt ser hur det klickar till i huvudet på honom vartefter tårarna väller fram och han tjuter:
- Neeeejje! Maammaa!!

*KL*

För bra många år sen när jag var ute med hundarna längst en gångstig vid ett dagis, sprang det tre, fyra flickor efter en pojke under vad jag antar var pussleken, Pojken springer ifrån dom och det ekar: "Är du rädd för tjejbaciller vaaa?" mellan husen från tjejskaran. Pojken stannar, vänder sig om, och ropar tillbaka: "NÄ! Jag är böög!" Och springer vidare.

*KL*

För bra många år sen när jag var ute med hundarna längst en gångstig vid ett dagis, sprang det tre, fyra flickor efter en pojke under vad jag antar var pussleken, Pojken springer ifrån dom och det ekar: "Är du rädd för tjejbaciller vaaa?" mellan husen från tjejskaran. Pojken stannar, vänder sig om, och ropar tillbaka: "NÄ! Jag är böög!" Och springer vidare.

Hahahahhahahahahaha!
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

:rofl: :love: :rofl: Underbart! Snacka om att inte ha några problem med att "komma ut" :D

KL

Jag sitter i bilen med mannen och de två bonussönerna, 11 och 13, på väg att lämna dem hos sin mamma. Hos mamma är det ofta bråk och jobbigt av olika orsaker. Vi sitter och lyssnar på AC/DC "highway to hell"

13 åringen: Vi kör på motorvägen va?
Jag: Ja det gör vi.
13 åringen: och vi är på väg till XXXX (stadens namn där mamman bor)
Jag: Ja det är vi ju.
13 åringen konstaterar: Verkligen Highway to hell!

Kunde inte låta bli att skratta men samtidigt sorgligt att han ser det så...

I lördags var jag, sambon och Theo, tre år, på Ikea. Vi hade brett ut oss i en gång och Theo stod mellan kundvagnen och en hylla. Då kommer det en ur personalen och en man i 70-årsåldern som vill gå förbi.

Mannen säger till Theo: Nu får du flytta på dig lilla gubben så jag kan komma förbi.
Theo svarar: Jag är ingen gubbe. Jag är Theo!

:D

Min dotter sa idag till sin farmor att 'innan mamma och pappa hade mig som bebis hade de en mamma och en pappa'. Lite gulligt :D.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka