Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

*kl*

Fanny, ena systerdottern, säger väldigt finurliga saker. Har allvarliga funderingar på att stjäla henne, för hon är så himla go!

En gång för nåt år sedan bad hon syrran ringa och fråga pappa om han kunde hämta henne efter skolan så hon skulle få vara i Lillträsk istället för på fritids. Syrran, som försökte visa barnen att man inte ska ta sin snälla morfar för given, sa att han kanske hade andra planer eller bara ville ha en ledig dag.

Fanny replikerar då med: "Mamma, antingen kommer han, eller så har du glömt att ringa". Nej då, hon hade inte alls genomskådat sin morfar. :D

Nyligen började Fanny på ridskola och hon är av den försiktigare typen, kan mer än vad hon tror och vill gärna ha lite stöd. Syrran försökte vid ett tillfälle peppa henne lite för mycket varpå Fanny fräser till: "Mamma, bara för att du var bäst på allt när du var liten betyder det inte att det är så för alla!". Ganska bra analyserat för en åtta-åring.

Hon hade för övrigt travat själv väldigt kort därpå, syrran gick fram och sa "Vad du är duktig!" varpå Fanny klappar hästen på halsen och säger "Ja, visst var hon!". :rofl:

Jag har lånat detta av en f.d granne. När hennes son var runt 6-7 år satt han och funderade allvarligt om dinosaurier.
Sonen: -Mamma, hur längesedan var det dinosaurierna fanns?
Grannen: -Oj, det är jätte, jätte, jätte längesedan.
Sonen: -Ja, men hur längesedan?
Grannen: -Det är så längesedan så att du kan knappt föreställa dig det. Det är flera miljoner år sedan de fanns.
Sonen funderar vidare en lång stund. Varpå han helt allvarligt vänder sig mot sin farmor och frågar:
-Farmor, Har du sett sånna??:angel::angel:

Kan säga att farmor tyckte INTE att det var lika kul som vi gjorde:p

Min syster har varit mästare på mycket skoj när hon var lite.
Vi skulle åka på kalas, hon var runt 4, och syrran ville åka flera timmar innan vi skulle iväg.
Hon sprang och frågade pappa stup i kvarten när vi skulle åka.
De första två gångerna svarade pappa "om en stund" och tredje gången svarade han "strax".
Efter en stund kom hon tillbaka, väldigt fundersam och frågade;
-Pappa, hur lång tid är två stunder och en strax??

*kl*

Sambons minsta fyllde två i veckan. Eftersom de var hos sin mamma den dagen ringde vi för att gratulera. Passade också på att prata med storasyster, snart 4:

Sambon: Idag fyller B två år, nu är han ingen bebis längre!
C: Nä, men han har fortfarande en snopp!

:D

Skulle hämta mina syskonbarn på dagis för en ca 5-6år sedan. Kommer dit och möts av en liten kille som stirrar ut mig fullkomligt.
Så jag tittar väl lite på honom tillbaka utan att jag tänker på det varpå han utbrister

- Vad glor du på? Har du en lök i arslet?

Hahah jag fullkomligt dog av skratt och undra hur en liten snorunge på 4 år kan säga en sådan sak.

Haha jag kommer osökt att tänka på min ena lillebror.. Han var väl en 5 år då kanske, och vi var på semester och satt och åt frukost.
Mamma hade lagt en skinka på hans smörgås och när vi andra syskon tog kaviar på våra mackor så ville han också ha kaviar.
Mamma: Men du kan ju inte ha kaviar på skinkan.
Bror: Jag ska inte ha den på skinkan. Jag ska ha den under!

:D

Medans jag blandar kvällsvällingen i köket hör jag hur hon ligger i sin säng och småpratar när hon plötsligt ropar "Lägg på mig täcket för helvete" :eek:

//Linda

HAHAHA, vilken rolig tråd! den här kan jag bara inte sluta skratta åt!

kl

För ett par år sedan hade jag en kompis vars mamma jobbade som förskolelärare. Hon fick höra ett och annat, bland annat detta sagt av en pojke på ca 5 år:

- Maria, du har så långa fina bröst!

Höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde :D

För många år sen, så var jag, min mamma och min lillebror på ica och skulle handla, då stod det en mörkhyad man precis bredvid oss kön. min lillebror var väl ca 4/5 år då.
Plötsligt börjar min lillebror skratta högt.
När min mamma undrar vad han skrattar åt så säger han:
-Kolla den där tjocka gubben, det ser ut som han har ramlat ner i leran!
Mamma skällde lite, men hon skämdes väldigt mycket, jag skrattade bara..:o

Kl

Dags att återuppliva den här?
Min dotter till sin pappa : Pappa vilken lång snippa du har! Vill du inte ha en sån här fin som jag har istället? :love:

HAHAHAHA, nu satte jag frukosten i halsen, igen! gud vilken rolig tråd!! :love::love:

För många år sen, så var jag, min mamma och min lillebror på ica och skulle handla, då stod det en mörkhyad man precis bredvid oss kön. min lillebror var väl ca 4/5 år då.
Plötsligt börjar min lillebror skratta högt.
När min mamma undrar vad han skrattar åt så säger han:
-Kolla den där tjocka gubben, det ser ut som han har ramlat ner i leran!
Mamma skällde lite, men hon skämdes väldigt mycket, jag skrattade bara..:o

Oh just sånt här är så jobbigt när det händer men väldigt roligt efteråt :). Just nu har min dotter en förmåga att peka på folk och säga typ 'mamma jag tycker inte om den där gubben!'. Vad säger man då... ?

Dottern, 2.5 år, säger en massa gulliga saker just nu, tex:

Om vi är ute och det är mörkt (eller inne med för den delen) och dottern är lite rädd för spöken så säger hon högt för sig själv:
"-Det är inte paaaligt (farligt), det är bara spöket laban!"

Kl

Dags att återuppliva den här?
Min dotter till sin pappa : Pappa vilken lång snippa du har! Vill du inte ha en sån här fin som jag har istället? :love:

:rofl::rofl::rofl: Underbart, skrattade högt så sambon kom och kollade vad som hänt.

Kan bjuda på min 3 åriga sons framtidsplaner, först ska jag bli skolbarn, sedan pizzabagare, sedan lokförare och efter det mamma.

När det stormade som värst i vintras hörde vi på radion att myndigheterna gick ut med en klass 2-varning.
-Det är ingen fara för mej, jag går ju i klass ett! sa lille systersonen med ett flin.

Min systerdotter för många år sen (då 6 år):
-Mickan, jag kan simma!!
-Jasså, vad roligt!! Svarar jag.
-Mmm, men vi måste gör nåt åt att jag sjunker!!:rofl:

Just nu har min man lite svårt att hantera vissa frågor från dottern... hon hade sett snövit, varpå hon ville ha en kyss av sin pappa :D. Pappa tyckte att hon kunde få en puss. Då blev hon helt tårögd och sa 'men pappa då älskar inte du mig!'.

Jag och en bekant (pappa) pratade om gemensamma vänner som varit på en resa till Vietnam, där dom återsett barnhemmet dom adopterat ett barn för 6 år sedan.
Pappans son 12 år satt med stora öron och frågade alla klassiska frågor: Vem? varför? känner jag han? hur då? osv.
Då tog jag mej tid och började om historien ungefär så här:
Mina grannar adopterade en pojke från ett barnhem för 6 år sedan. Pojken heter Tobias. Du känner honom inte. Nu var dom dit för att besöka barnhemmet.

VAAAAA! skulle dom lämna tillbaka honom? Frågade 12 åringen....:crazy:

* Jenny *

Kl

Min mamma arbetar som förskollärare och kommer hem med roliga kommentarer stup i kvarten men den här tog priset! Jag skrattade så jag höll på att dö!!

Min mamma och flickan (4-5 år) var inne på toa och mamma skulle hjälpa henne.

Flickan: Har du en snippa?
Mamma: Ja det har jag.
Flickan: Får jag se den?
Mamma: Nej, det får du inte.
Flickan: Varför? Är det gammal??

Haha, vad svarar man på det??

*KL*

Hade praktik på en förskola för barn 1-3 år gamla. Ute på en rast så står en kille, 3 år och bakar en sandkaka. När han är klar ropar han till sin kompis: "ÄÄÄÄÄLSKLIIING, maten är KLAAR!" :love:

Min dotter på 2, 5år säger hela tiden väldigt roliga saker. Bland annat kom den här ur munnen på henne för ett par veckor sen:

Jag - Vad har du ätit på dagis idag?
M - Ehhh, spaghetti och köttfärssås!
Jag - Nä, det vet jag att ni inte hade
M- Ok, jag vet, eeeehhh CHIPS OCH POTATISSALLAD!!!

Det lät väl gott? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka