Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Kl

Min mamma arbetar som förskollärare och kommer hem med roliga kommentarer stup i kvarten men den här tog priset! Jag skrattade så jag höll på att dö!!

Min mamma och flickan (4-5 år) var inne på toa och mamma skulle hjälpa henne.

Flickan: Har du en snippa?
Mamma: Ja det har jag.
Flickan: Får jag se den?
Mamma: Nej, det får du inte.
Flickan: Varför? Är det gammal??

Haha, vad svarar man på det??

En snipparelaterad till... Dottern petade på pappas snopp när han skulle duscha, och han förklarade att där får man inte röra, det är min! Varpå dottern erbjuder att "men pappa, du kan få peta på min!!"

Pappa tyckte det var väääldigt obekvämt ;)

Oscar säger så mycket tokiga saker men igår sa han något så vi inte kunde hålla oss för skratt. Pappa släpper sig ordentligt och säger "Oj jäklar" vilket såklart Oscar hörde och säger "Ja jäklar vilken prutt"

Vi väntar ju även tillökning runt 14/5 och Oscar tycker att det ska bli roligt med en bebis, den får jättegärna vara här och hälsa på men sen kan den faktiskt åka hem till sig :D

En god vän hade med sin 5-åriga dotter på stan när hon inser att hon måste till närmaste toalett för att byta tampong. Hon tar med sig flickan in på toan och byter tampong, inget märkvärdigt med det då. När de kommer hem skyndar dottern till pappa och berättar att "Mamma stoppade en trådrulle i rumpan"

//Linda

Senast ändrad:

Kalle hade tillbringat helgen hos mormor och morfar och snappat upp en del från deras diskussioner om höjda kilopriser på mat.

Väl hemma igen bläddrade Kalle i dagstidningen, suckade och konstaterade:

-Nu har kaffet gått upp fem kilo igen...

"Jag är så varm som en tepåse!!" (Sa vår 5åring alldeles nyss)

"Min mammas fisar luktar blomma" berättade min 3åring på en släktmiddag, en sån där tillställning där man träffar massa släktingar man aldrig träffar i vanliga fall...

*lånar sista*

Pappan la sonen för kvällen med vällingen. Sonen ropar när den är slut och pappa hämtar flaska och säger väll som vanligt att han ska skölja den. Stoppar om sonen och går ut.
Sonen som denna kväll hade lite svårt att sova ropar efter en stund. Jag går in och stoppar om igen, kramar lite och ligger bredvid en liten stund. Säger sedan som svepskäl för att gå ut "Jag ska bara skölja flaskan". Då smajlar sonen och ser så jäkla nöjd ut och säger "nä för det har pappa redan gjort!"

Dont fool the 2,5 year old! Snacka påkommen! Hade svårt att hålla mig för skratt!

Med vänlig hälsning, Miks

*KL*

Jag var hemma hos en bekant och hennes 6-åriga dotter. Bekantingen blev upptagen och jag ser dammsugaren som står framme. Startar den och jag och flickan turas om att jaga varandra med dammsugaren. Precis när jag stängt av dammsugaren kommer flickans 14-årige bror hem med ett antal kompisar. Flickan rusar direkt fram till brodern, klänger på honom och ropar glatt: Jag vill suga av dig!
Jag vet inte vem som tyckte det var mest pinsamt av killarna, de var lika mållösa och röda i ansiktet allihopa.

*kl*
Stella, snart 2 år gammal åker bil med sin pappa. Pappa råkar fisa och ursäktar sig med "oj, nu pruttade pappa". Stella svarar glatt "Ja-a, det luktar skiiiiit!"
Vem som lärt henne det? Hennes snart 4-åriga kusin - det berättade hon själv. :D

kl

Min svågers dotter, 4 år, stod länge och stirrade på mig. Jag hade på mig min nya fina poncho. "Du har ett ganska fint täcke, em-pirre"

Jaha. Tack...:D

*kl*

Mina barn vet att svordomar inte är ok, detta trots att deras mor inte alltid är så bra på att hålla tand för tunga själv. Igår blev dotterns stortå påkörd av en rullplint på gymnastiken, det blödde och lär ha gjort rejält ont. I bilen hem satt hon och gnällde, det förstår jag. Efter en stund frågade hon; "Mamma, får jag säga ett svärord" och jag gav tillåtelse till en svordom. Då kom det "FAN vad ont det gör" i helt sansat tonfall.

*kl*
Min kära lillasyster var kanske 3 år när hon och mamma åkte till affären för att handla och eftersom syrrans favoritmat var pommes frites så skulle hon givetvis rusa bort till frysdisken och tjata om detta.

Det var bara det att hon inte var så bra på att säga just "pommes frites" och ut slank ett högljutt "JAG VILL HA F*TTA"

:rofl:

Mamma har aldrig handlat klart så snabbt i sitt liv... :angel:

Senast ändrad:

:rofl:

Matilda på påsk, när vi gick påskkärring:
"mamma fin!!!!!" (tittar på sin pappa) "pappa inte fin...."

Jag hade grå långkjol, skinnjacka, huckle, röda kinder och prickar i fejset.
andreas såg ut som vanligt. :angel:

Prästens dotter var ganska liten, hon bytte ut alla k till t. Min kompis mamma skötte denna tjej, hennes bror och några andra. De hade åkt in till stan för att handla. Tjejens bror försökte ta nåt ur hennes ficka upprepade gånger. Till sist skriker tjejen för full hals.

JATOB! GRÄÄÄV INTE I MIN FITTA!:D

KL

Vad roligt att den här tråden kommit till liv igen! Sitter här och skrattar gott för mig själv åt de små krabaterna :rofl::rofl:

kl

Min bil krånglar ibland och vill inte starta. Häromdagen gjorde den inte det och medan jag försökte få igång den hörde jag från baksätet
-Biljävel!
...

Prästens dotter var ganska liten, hon bytte ut alla k till t. Min kompis mamma skötte denna tjej, hennes bror och några andra. De hade åkt in till stan för att handla. Tjejens bror försökte ta nåt ur hennes ficka upprepade gånger. Till sist skriker tjejen för full hals.

JATOB! GRÄÄÄV INTE I MIN FITTA!:D

Den påminde mig om det lilla barnet i den mycket kristna Pingstvänfamiljen, som storögd pekade ut genom fönstret och utbrast: -SE SATAN!! SE SATAN!!! (Det var svårt det där med s och k ihop, för det handlade alltså om skatan...)

Den påminde mig om det lilla barnet i den mycket kristna Pingstvänfamiljen, som storögd pekade ut genom fönstret och utbrast: -SE SATAN!! SE SATAN!!! (Det var svårt det där med s och k ihop, för det handlade alltså om skatan...)

En förskolekollega upplevde samma problem när hon skulle lära en grupp småbarn att säga "Heja Zlatan!"...:D

Grannbarnet stod och tittade på när jag skulle göra sockerkaka. Efter en stund sa hon:

-Nej men, du har ju glömt att ha i frampulver!
Och mycket riktigt... jag hade missat bakpulvret...

En bekant hade haft barnbarnet på besök. De gick ut till lekparken. I sandlådan träffade barnbarnet en jämnårig pojke och frågade om han var kille eller tjej. Pojken sa att han inte riktigt visste. Barnbarnet frågade då vad han hette.
-Måns, sa pojken.
Barnbarnet svarade:
-Måns? Men då är du ju en katt!

En bekant hade haft barnbarnet på besök. De gick ut till lekparken. I sandlådan träffade barnbarnet en jämnårig pojke och frågade om han var kille eller tjej. Pojken sa att han inte riktigt visste. Barnbarnet frågade då vad han hette.
-Måns, sa pojken.
Barnbarnet svarade:
-Måns? Men då är du ju en katt!

:rofl::rofl::rofl::love:

KL

Jag jobbar på förskola så jag har en heeeeel del roliga kommentarer som jag har samlat på mig som har satt sig i hjärtar för alltid! :D

Vid blöjbyte utbrister en flicka plötsligt:
"Man får inte ha stenar i snippan"

Står och tittar ut genom fönstret,
-jag ser ett öga
(ser sin egen spegelbild).

Vid frukost.
- Fröken!
- Ja?
- Jag vill ha mjölk.
- Varsågod.
- Fröken!
- Ja vad vill du ha nu?
- Hmm.. jag vill ha en studsmatta som jag kan ha i trädgården hemma.
- Det blir nog lite svårt att ge dig det just nu.
- Men jag viiiill verkligen ha det!!

Out of the blue :D:
- Man får inte hälla saft i vanten.

- Jag har en farfar. Han är hemma hos mig.
- Jaså, vad gör han där då?
- han leker med min tågbana och dricker välling.

Har tonvis med fler helt underbara kommentarer men man får ta några i taget :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka