Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

*kl*

Det roligate barncitatet jag vet läste jag i en tidigare tråd här som jag inte hittar just nu. Vill minnas att det var Yeah som skrev det, men jag kan ha fel!

Det handlade i alla fall om en lillbrorsa (eller annan yngre släkting) som under en tyst minut under en konfirmation i kyrkan strax efter terrorattackerna i New York ställde sig upp och högt och tydligt rapporterade att "Jag gillar i alla fall stjärtar jag!"

Kl
Min treåriga dotter har många tankar och slänger ur sig roliga kommentarer varje dag. T ex igår när vi var på middag ville hon gå och leka och ville ha mig med. "kom och lek med mig, mamma" bad hon. Jag sa att jag satt och åt och inte kunde komma riktigt än. Hon gick fram och inspekterade min tomma tallrik med stränga ögon och sa "men du är ju klar, tallriken är tom". Jag förklarade att jag gärna ville sitta kvar och umgås lite tills alla var klara. Då tittar hon på mig med en öm, nästan lite medlidande blick, lägger huvudet på sne, klappar mig på kinden och säger "Men lilla mamma, dom vill nog vara i fred...". Hon är rätt smart den ungen!

I kväll när hon skulle sova frågar hon plötsligt "Varför vill man ha barn? Varför får man barn, mamma? Är det för att man ska ha någon att leka med?"

//julia

Haha, visst är det roligt när ens egna ord studsar tillbaka! Igår kväll var maken och dottern ute, och på vägen hem gick de förbi ett hus där lillans kompis bor. Föräldrarna var ute i trädgården, och vår dotter säger "Hej, får jag komma in och leka med Filip?" Filips pappa svarar att han är inne. Men min man påpekar då att "lilla gumman, vi ska ju hem och äta nu!". Elina spänner ögonen i honom och svarar "tyst pappa, nu pratar faktiskt jag med Filips pappa och inte med dig!".
Ooops... :)

För några månader sen så frågar Freddy mig lite om han
låg i min mage länge osv.
Sen kom ju frågan vart han fanns innan han hamnade i min mage.
Jag svarar kort att han var i pappas pung.

Några dagar senare hör jag ett vrål från hans rum,
"aaaaj min pung" ..det blir tyst en kort stund och sedan ser jag honom
stå ute i hallen med nerdragna byxor och tittar i kalsongerna,
sen kommer det "hallå mina barn, gick det bra???"
:rofl:

*kl*

Mitt lilla kusinbarn K är väldigt intresserad av allt som har med havet att göra. Häromsistens pekade hennes mamma på en fyr i tidningen - Nidingen - och frågade vad det var? "Nä, mamma! DEN gillar inte jag. Jag gillar PATER NOSTER!"

Dessutom pottränade hon sig själv. En dag i mormor och morfars fritidshus (som ligger femtio meter ifrån mina föräldrars dito) klev hon upp på morgonen och deklarerade "Ingen mer blöja - trosor nu!" - så mamman hennes fick springa ner på byn och köpa några par trosor. Jojomen, det gick strålande bra!

Så när de kom ner och hälsade på oss ett par dagar efter detta sprang K omkring på gräsmattan och hade sig och hittade till slut mammas och pappas cyklar!

"Och vad är det" sa mamman hennes?
"Cykel" sa K
"Och vad är det man måste ha på sig när man cyklar? Som vi alltid går in och tar på oss innan vi cyklar?" sa mamma E
"Trosor!" sa K :D

Jo, vi vuxna enades väl om att det är bra att ha på sig trosor men att kanske hjälm är lite viktigare i sammanhanget :D

*kl*

Jag fyllde år igår och Theo, tre år, frågade:

-Hur många år fyller du mamma? Fyller du fyra år?

:D

Han har ju fattat att jag är äldre än honom i alla fall... ;)

Idag när jag gick från förskolan när jag lämnat dottern sa hennes kompis, tre år:

"Du är T´s mamma och du har alltid nytt hår!"

Jag brukar färga håret med jämna mellanrum och ha lite olika frisyrer, det hade han tydligen lagt märke till :)

Tuva har inte klämt i med några roliga meningar än, men hon får en att sätta i halsen ändå! Framförallt kommer man på vad man nog säger ofta:

*Räcker det
*Det är INTE kul
*Titta på mig
*Pratar jag

Överstående sägs väääldigt bestämt!

EN dag när pappan gick upp plirade Tuva mot honom och sa "Bakabis!" Jovisst var pappa en nakenfis!

Detta är mest kul för att min bror blev så generad: Tuva var naken och la sig i puffen, där hon undersökte sin snippa lite. Rätt vad det är ropar hon "Tias kolla!" samtidigt som hon drar isär sina blygdläppar!

Häromdagen i kassakön sa Oscar något som fick mig att vilja sjunka genom golvet. Framför oss hade vi en kraftig & mörk dam, afrikan.

Oscar lutar sig fram och tittar på henne, sedan ropar han högt och tydligt "Mamma, hon ser ut som en gorilla"

Samma kväll skulle Oscar kissa samtidigt som sin pappa och när de var klara berättade sambon att han sagt "Du har också sådan (snopp) fast större och med skägg" :D

//Linda

*kl*

Jag hade opererat knät och därför inte rakat benet på ett tag. När 5-åringen såg mitt ben utbrast hon, alldeles förskräckt, "du har ju PÄLS på benet!!!"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka