Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Sv: Skitungar och roliga kommentarer! ;)

Söndag morgon och vi myser i sängen halvsovandes.

Nelia (snart 3 år, till storebror Wille 6 år)
- Wille? Wille?? Willee?! Wiiillleee?!? Willlleeeee!!!!!
Wille: - Ja Nelia?
Nelia:- Jag ällllskaaaar diiig.....
Wille: - Jag älskar dig oxå...... knäppunge :love:

*kl*

Min chef var och badade med sin tvååriga dotter för ett litet tag sedan, på ett ställe där det var högt i tak i omklädningsrummen så allt hördes väldigt tydligt, och bara skärmar mellan damernas och herrarnas.

Så utbrister L "Men mamma! Vilken FIIIIIN rumpestumpe du har!!"

Min chef tyckte att det var fruktansvärt pinsamt, jag skulle ha tagit komplimangen med ett leende ;) :D

Jag och en treåring sitter i sandlådan och pratar. Eftersom det har varit strålande väder så har han fått en väldigt fin färg i ansikte och på armarna.
Så jag säger
- Du får tala om för pappa när han kommer sen att du fått en riktig fin bonnabränna
Treåringen tittar på mig en lång stund innan han säger
- Lilly, jag är faktiskt för liten för att säga bonnabränna.

Ha ha ha Jag tyckte det var kul sagt.

*kl*
A 7 år..
-Tramptass... Du och ** är kära, det vet jag för ni har pussats och det är äckligt!

Lite senare0.

-Tramptass... Ska du och ** ha barn någon gång?
-Ja det ska vi väl.
-Men tramptass, då blir ju ni mamma och pappa. Då kan man ju inte vara kär längre...

*kl*

Jag och sonen var på biblioteket, på väg upp på övervåningen.
E: Vi tar hissen för du har ju så ont.:love:
(är gravid med bf om 14 dagar)

E: får jag gå från bordet? Jag ska ju bara vara precis i datarummet.

Men bäst av allt, var det E. sa igår.
E: jag älskar mamma och pappa!

Efter att alltid ha sagt att han bara tycker om mamma så säger han nu att han tycker om oss båda:love:

E: du är söt mamma/pappa.
jag/mannen: du är söt.
E: du är sötare!

Jag fixade med något i köket när jag hör min treåring från vardagsrummet: "Mamma, jag har tagit dina pengar, hejdå!"

Han hade hittat en burk med småpengar... :D

Annars är den ständiga kommentaren när vi säger hejdå för tillfället "Kör försiktigt i stora backen", vet inte vad han har fått det ifrån. :D

En kompis son 4år hos tandläkaren:

Tandläkaren: Jaha, brukar du dricka mycket saft?
Sonen: nej jag dricker mest öl.. dödsallvarlig!

Haha det får mej att minnas barnens kusins kommentar.
Pappan hade bett sonen att han fick leka lite tystare för att han hade ont i huvudet efter gårdagens fest och efter att ha frågat sin mamma varför så säger sonen till sin morfar, -jaha, pappa dicka öl, pappa ont i huvvet. Med en mycket bekymrad min samtidigt som han vaggade huvudet fram och tillbaka.
Sanningen var att det var inte särskilt ofta som pappan var på fest...

En till då;
Min dotter då fyra år kläckte när vi satt i kyrkan på min systers bröllop (med vilken jag inte har någon kontakt med) -fan vad tråkigt det här är mamma. Vi går va.

kl

Dottern är i vardagsrummet och knaprar på chips som vi glömt framme från kvällen innan. Jag kikar in och frågar: vad gör du?
Svar (argt): Nej mamma! gå ut och diska!
:D

Något sånt sa min kusin till vår mormor i kyrkan. Hon "teaterviskade" högt och tydligt "Hur många låtar är det kvar?" :D

kl

Förra sommaren, E. (då 2 1/2 år) kommer in med en sockerärta.
- mamma, en gurka som heter vitlök!

E. blir nattad av pappa en kväll. Vi hade pratat och lekt att Mållgan (Alfons låtsaskompis) var hos oss. E. ber pappa att bära in den sovande Mållgan i vårt sovrum. När han kommer tillbaka:
P: Mållgan vaknade inte och nu ligger han i sängen
E: Men pappa, Mållgan finns inte på riktigt!

kl

Dottern är i vardagsrummet och knaprar på chips som vi glömt framme från kvällen innan. Jag kikar in och frågar: vad gör du?

sådär brukar Matilda åxå reagera när hon blir påkommen, fast hon säger, "nej mamma, gå mamma, gå sissa såssan!" (gå sitta soffan)

Matildas leksakstelefon ringer:
Hallå?
Nääääääääääääääääääääääääääääääääääää......
Massa barn här.
Hejdå!

Varje gång...... undrar vart hon har fått nääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ifrån..... :D

*kl*

Vi köpte nya kläder till barnen för ett tag sedan, idag var det då premiär för att ha ett par byxor. 6-åringen gråter hjärtskärande över att tvingas ha de här vidriga, fula byxorna på sig (japp, hennes egna ord...) trots att det var hon själv som valde dem...

När vi sedan kom hem från dagis förklarade hon bestämt att hon hade inte alls sagt att hon ville ha de där byxorna i affären, om vi trodde att hon nickat så var det bara för att hästsvansen hade kliat i nacken! :rofl:

Haha!

Kl
Dagens knasiga:

E: jag tål inte hästar.
Jag: varför inte?
E: dom bajsar.

*kl*
Min egen dotter pratar inte än så henne kan jag inte komma med nåt från. Hennes äldsta kusin var däremot finurlig för ett tag sen när mormor var barnvakt. Kusinen, då runt 8 år gammal, råkade kalla mormor för mamma hela tiden och säger då efter en stund "Men mormor, visst är du en mamma också? Då gör det ju inget att jag kallar dig för det!" :love: Klok unge!

kl

Påminner mig om nåt jag själv kom dragande med i typ treårsåldern... fast under andra omständigheter. Jag hade ställt till med något hyss och mamma gav mig "time-out" och skickade in mig på rummet, med just orden "Gå in på ditt rum!".

Efter en kort stund - säkert bara ett par minuter - kom mamma in för att förklara varför hon blivit arg och för att förmana mig snällt om att inte göra så igen. Då tittade jag strängt på henne genom tårarna och under lugg och väste "Gå ut i ditt kök!"

Vikarierar ibland på en förskola, och på den avdelning jag har varit mest finns en supercharmig liten kille som kan säga de mest konstiga saker. Lägg till att han pratar väldigt grötig skånska... :love: Tyvärr kommer jag bara ihåg ett citat från honom just nu, men dyker det upp fler så lägger jag in dem sen ;)

"Jag har blivit myggbiten av ett barn, så nu har jag myggskräck!"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka