Hästlinda funkar utmärkt.Jag hade nog gjort någon typ av stödförband och samtalat med 1177 om jag var du. Hoppas att det släpper fort och att det inte är så allvarligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästlinda funkar utmärkt.Jag hade nog gjort någon typ av stödförband och samtalat med 1177 om jag var du. Hoppas att det släpper fort och att det inte är så allvarligt!
Usch, hoppas det ger sig.
Har du brutit fotleden så märker du det garanterat.
Förlåt om jag är onödigt petig nu men fotleder går väldigt väldigt sällan ur led utan att vara brutna, och då talar vi om ganska fula frakturer i de flesta fall. När du upplever att foten är ur led är det förmodligen något annat du känner . Hoppas jag inte lät alltför dryg!!Ja hjälpligt så jag tror inget är brutet men "går" jag mer än 5 steg så hoppar foten ut led och är trög att få tillbaka.
Kanske ska tillägga att jag är överrörlig dock har jag inte haft några större problem med just fotleder innan.
Knät fick sig en törn också genom att det sträktes till maxläge (vilket för mig är mer än för de flesta andra) men det känns mer instabilt och jag har varit med om det förut.
Förlåt om jag är onödigt petig nu men fotleder går väldigt väldigt sällan ur led utan att vara brutna, och då talar vi om ganska fula frakturer i de flesta fall. När du upplever att foten är ur led är det förmodligen något annat du känner . Hoppas jag inte lät alltför dryg!!
Fotleder är btw ganska luriga, jättesvårt att spekulera i bruten eller ej på internet
Både ja och nej skulle jag säga. Jag trodde bara jag stukat mig rejält. Det hade jag inte
Så beror nog på hur illa det är. En kompis gick med bruten fotled tills den läkte "för det är ju bara en stukning". Flera år senare vid en röntgen visade det sig att den varit bruten.
Det låter helt galet för mig
Jag har haft tre fotledsfrakturer, ingen av gångerna har jag ens kunnat sätta ner foten.
Ajajaj, hur har det gått?Ringde vc igår och de ville ta en koll, tyvärr var alla röntgenrider slut så jag skulle ringa idag igen.
Såhär när den akuta smärtan lagt sig kan jag konstatera att knät fått sig en ordentlig smäll, framsida/ utsidan av smalbenet likaså, insidan av ankeln samt hälsenan.
Märkte av en slump igår kväll att ena skinkan tydligen fick enn smäll också men det är.inget som ens märks om man inte råkar komma åt på fel ställe. Det andra tar liksom överhanden.
Ajajaj, hur har det gått?
Doppar du chipsen i jordnötssmör?
Gick till vc för att åtminstone få det dokumenterat. Kraftig stukning i knät (ev har miniskeln fått stryk också), rejäl svullnad på smalbenet men troligtvis inte brutet, kraftig stukning i fotleden, rejäl smäll på hälsenan samt sår på ankeln.
Enligt läkaren hade jag en faslig tur som inte råkade värre ut. Jag dröm ansåg möjlig ha otur. Lite skillnad på perspektivet.
Hade svårt satt gå hela föra veckan då benet vek sig hipp som happ. Två morgnar kunde jag inte stödja på foten heller. Det börjar dock kännas bättre.
Auch låter väldigt smärtsamt.Gick till vc för att åtminstone få det dokumenterat. Kraftig stukning i knät (ev har miniskeln fått stryk också), rejäl svullnad på smalbenet men troligtvis inte brutet, kraftig stukning i fotleden, rejäl smäll på hälsenan samt sår på ankeln.
Enligt läkaren hade jag en faslig tur som inte råkade värre ut. Jag dröm ansåg möjlig ha otur. Lite skillnad på perspektivet.
Hade svårt satt gå hela föra veckan då benet vek sig hipp som happ. Två morgnar kunde jag inte stödja på foten heller. Det börjar dock kännas bättre.
Men dom har inte röntgat dig?
Min sambo lyckades hoppa ner från en 3 m hög grind (mitt i natten och ja, alkoholm kan ha varit inblandat). Hans fot svullnade och gjorde rätt ont, men den var "gångbar". Åkte in efter 2 dagar, röntgade - blev hemskickad för att 2 dagar senare få ett samtal från ortopeden som tyckte att "oops, vi missade visst ett litet brott"...
Han hade rosa gips i 6 veckor - sååå fint :-).
Själv höll jag på att vrida loss foten på en EU-pall. Jag skulle bara vända, så försvann foten ner i ett av hålen och där satt jag och ropade på hjälp att komma loss - för foten hamnade bakom mig och minsta rörelse gjorde tokont.
Aldrig mer klättra på EU-pallar, nånsin! :-)
/L
Ja jag har tydligen haft brott i foten tidigare som de upptäckte av en slump flera år senare så om jag får problem sen och msn ser ngt då finns det dokumenterat varifrån det kommer.Auch låter väldigt smärtsamt.
Alltid bra att ha det dokumenterat.