Skimmeltravare

Sv: Skimmeltravare

Du verkar inte ens ha lärt dig cykla än..... :smirk:
Hur gammal är Tap In....?? Hur skulle han kunna vara stamfar till skimmeltravarna när det har funnits sådana sedan travsportens begynnelse..... :angel:

/Carina :eek:

Behöver man ta så Jävla illa upp?
Jag råkar nämligen bara ha tittat in på tråden och sa ju att jag kanske var helt ute och cyklade.. undrade ju bara eftersom att alla skimmeltravare jag sett har varit efter honom. men men ..
förlåt om det nu störde dig så himla mkt.
Och FÖRLÅT att jag ens nämnde ferrytowns tid. :smirk: :crazy:

Okej, nu har jag PMat bild på Grålle, väldans mörk han blev helt plötsligt :angel:

Jag är mest förvånad över att nån som verkar syssla med trav inte har mer pejl på dessa saker.... :crazy:
Visst Ferrytown är en jättebra häst och tiden är också bra men att nämna honom samtidigt med Greyhound känns för mig lite som helgerån.. :( Speciellt med tanke på hur lång tid det är i mellan dessa hästars prestationer..
Som sagt var hur gammal är egentligen Tap In.... :angel: ;)

Och varför ska folk alltid svära när de behöver ge eftertryck för nåt...? :confused: Det går faktiskt att uttrycka sig utan en massa svordomar.....nu gäller inte detta enbart dig utan många som skriver här på Buke..... :confused:

/Carina (som inte tar illa upp men gärna uttrycker sin förvåning över okunskap på ett ganska så verbalt sätt) :eek:

Hej!

Har inte Vinternumret framför mig, men jag har för mig att "den store" slog 24 världsrekord!!!!!

MVH / Fia

Du menar väl inte årets vinternummer va?????
När kommer det.. :confused: Det borde väl vara snart..... :)

/Carina :eek:

Hej!
Nej, jag tror att det var 2002 ev 2003 års vinternummer det stod en artikel om Greyhound.
Årets kom idag! Hurra!!!! Alltid lika roligt - som en tidig julklapp!
MVH / Fia

jag har inte sysslat med trav så himmmla länge och inte heller direkt "forskat" om skimmeltravare, eller lagt ner ngt större intresse på dem. Hade inte den blekaste aning om vem greyhound var och "stamfar" kanske var ett lite felvalt ord av mig , men kom inte på ngt annat. Sen var det inte "en massa" svordommar, utan En svortdom . menmen :crazy:

Han är med lite i årets vinternummer också. På sidan 179 finns en bild på Greyhound och Rosalind, De gick 13,5 i tvåspann 1939... :eek: :bow:

Det är nog jag som är lite känslig i frågan men har man varit med ett tag här på Buke och läst ett antal trådar där svordomarna mer eller mindre flyger i luften så blir man lite trött på dem, även om det som i ditt fall bara var en enda..... :o

Får nog skylla på mitt kära PMS att mitt svar blev vassare än det var tänkt.... :angel: Prova och sök på Greyhound här på nätet och kolla vad du får fram....en helt otrolig travare långt före sin tid..... :love:

Det är ju Tap Ins avkommar som syns på travbanorna nu så det är ju inte så konstigt, han har ju en otrolig förmåga att nedärva sin färg..... :D

/Carina :o

hehe jaa, det ÄR ju fantastiskt att ha sprungit 11,5 på den tiden .,;)

hhe , jag är inte så noga på att läsa hela tråden innan jag öppnar min mun såå :p :o

FastTap In ger ju inte gråskimlar utan ett skimmelsto. Hans skimmelanlag är ju inte samma som Lukas Gallant t.ex eller andra med Torg i bakgrunden.
Tap In är ju brunskimmel och ger således inga vita travare utan skimmelmamma eftersom hans skimmelfärg inte bleks så mycket med tiden. Han kommer ju vara så som han är nu när han dör.

Duger väl inte med en stickelhårig fux med melerad man e:Tap in antar jag :angel: men han är snygg iallafall, eller hur? :D Kolla in Avataren :cool:

Ååh vad fin :love: Jag förstår att du är stolt över den herrn :)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka