Skimmeltravare

Sv: Skimmeltravare

Shakopee Gry är gråskimmel.

morfar eller farfar är orlovtravaren Torg

Spirit???? Hjälp!!!!!!!

/KT

joe Lloyd tror ja vbl valacken i stallet heter.. brunskimmel enl ATG sportinfo men skimmel är han nu iaf :)

Får man ta med döda hästar?
I så fall gamla svenska rekordhållarinnan Berty The Great. På sin tid skött av bl a Nuvarande tränarhustru och veterinär Mariana. Vet inte vad som gjorde det gråa där egentligen

b4nugget skrev:
Får man ta med döda hästar?
I så fall gamla svenska rekordhållarinnan Berty The Great. På sin tid skött av bl a Nuvarande tränarhustru och veterinär Mariana. Vet inte vad som gjorde det gråa där egentligen

De jag nämnde är tyvärr gångna ur tiden nästan alla...
Men det kommer mera.

Måste nästan fråga varför skimmel är så intressant?

Ja, Greyhound :love: :bow: Jag tror inte vi har fattat riktigt hur bra han faktiskt var. De flesta oss var ju inte födda på den tiden...

Lazio skrev:
jag har kört och ridit Champion Dream, har bilder på henne men inte på datorn.

Den stod väl hos Tommy Hann'e? Eller står?
Vet nåt om den nu?

De är knappt att man begriper att Greyhound gick 11,5 på sin tid...

Helt fantastisk... :bow: :bow: :bow: :bow:

/// ghost

Hihi, hos Tommy Hanné har ju min kuse stått som 3-åring... Det var väl där man insåg att han inte var något för banan :angel:

Jo, Champion Dream står där, iaf enligt hemsidan ;)

Hej!

Fick ett "misslyckat" travsto förra veckan (misslyckad som travare alltså). Började titta på stammen och såg att hennes mm mm är syster till den stora Greyhound! Superkul, långt bak men ändå! Hon är ursnäll men ett litet "måndags ex" - känns lite bättre när man vet att hon är blåblodig - långt bak i stammen!

Dream Shatter var skimmel om jag inte missminner mig.

MVH / Fia

Är inte typ Tap in stamfader till alla skimmeltravare ;)?
eller nåt sånt. .? haha jag är väl kanske helt ute och cyklar vilse i skogen :D?

ghost skrev:
De är knappt att man begriper att Greyhound gick 11,5 på sin tid...

Helt fantastisk... :bow: :bow: :bow: :bow:

/// ghost

ferrytown har gått 11,9 ... :banana: :p
det är väl också kanonbra :D

ja hon var utleasad ett tag, men nu är hon hos Hanné igen.
så underbar. jättesnäll. :love:
men hon har verkligen egna ideér när man rider.. :crazy:

Greyhound var född 1932!!!!! Så han sprang alltså 11,5 på 30-talet ungefär att jämföra med om det kom en häst som sprang 07-tider nu........ Hur fort sprang de svenska travarna på den tiden....? :angel:

Försök sätta saken i sitt rätta perspektiv tack!

/Carina :eek:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka